دکوراسیون خانه های کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک

طراحان آریا در این مقاله راجع به دکوراسیون خانه های کوچک با شما علاقمندان به طراحی داخلی صحبت می کند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

بسیاری از ایده های کوچک اتاق نشیمن در اطرافتان جهت فریب دادن چشم به بزرگترساختن این منطقه موجود است. چنین استراتژی هایی می تواند یک منطقه را ایجاد کند که به جای تضاد و فرسودگی احساس راحتی و زیبایی می کنید. تزئین کردن به طریقی که نور و فضا را به حداکثر می رساند، و توجه به چگونگی استفاده از رنگ، مقیاس و حجم از عوامل مهمی است که باید به آن توجه نمود. این می تواند کاملا متفاوت باشد.

جالب است که در طراحی داخلی چیزهای جدیدی را امتحان کنید. گاهی اوقات ایده های سنتی در مورد دکور اتاق نشیمن بهترین راه حل برای فضای کوچک نیستند. به جای استفاده از پرده برای درمان پنجره ها، از درپوش های طولانی و روان استفاده کنید زیرا آنها توجه فضایی عمودی را جلب می کنند و بنابراین منطقه اتاق را گسترش می دهند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

اتاق نشیمن شما، صرف نظر از اندازه، باید بتواند به عنوان یک فضای آرام و سرگرم کننده عمل کند. در اینجا برخی از راه های مورد علاقه ما برای ایجاد احساس بزرگتر است.

دکوراسیون خانه کوچک
دکوراسیون خانه کوچک

 تزئین با آینه

طراحان اغلب آینه ها را به لحاظ استراتژیک در مکان های کوچک قرار می دهند تا آنها را بزرگتر کند. یکی از رایج ترین ایده های کوچک اتاق نشیمن، آویز بزرگ یک آینه بزرگ در یک مکان مرکزی است تا یک نقطه کانونی ایجاد شود. برای بازتاب نور و اضافه کردن یک محیط خوب، آن را در پشت یک منبع نور مانند یک شمع و یا آویز آویز قرار دهید. در صورت امکان، یک آینه را در کنار پنجره قرار دهید تا این نمای دید را نشان دهد و توهم یک پنجره دیگر را نشان دهد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

با توجه به این موضوع که دیربازی است که در کلان شهر ها دیگر از خانه های دلباز با معماری قدیمی با حیاط و متراژهای زیاد و فضای سبز خبری نیست ؛و جای خود را به آپارتمان ها با متراژ کم داده اند ؛ که با توجه به فضا نیازمند معماری و چیدمان مخصوص خود هستند.از این رو وظیفه خود دانستیم که نکات مهم و اساسی که در دکوراسیون و چیدمان فضاهای کوچک بایستی رعایت شود را با شما به اشتراک قرار دهیم.

همه می دانیم که اکثر واحدهای کوچک در ایران متاسفانه معماری قابل قبول و مطلوبی ندارند که بتوان از فضای آنها به طرز صحیح استفاده نمود ؛اما مسئله مهم اینجاست که اگر ساکنین خانه انتخاب نادرستی در تهیه اسباب و لوازم منزل داشته باشند ،همین طور عدم آگاهی از نحوه صحیح چیدمان آنها سبب می شود که فضا کوچکتر و بدون نظم و هارمونی مطلوب به نظر برسد.

بنابراین اگر شما دوستان و همراهان همیشگی قصد تغییرات اساسی و چشم گیر در چیدمان و فضای خانه خود را دارید باما همراه شوید.

استفاده از نور مناسب 

برای داشتن خانه ای دلباز و روشن به کارگیری نور را در دیزاین خانه تان از نکات مهم و اساسی قرار دهید ،چرا که از مهم ترین ارکان بزرگنمایی استفاده مناسب از نورپردازی است .

این مسئله را به خاطر داشته باشید که همواره فضاهای روشن و پر نور بسیار دلبازتر و بزرگتر از فضاهای کم نور و تاریک دیده می شوند. بنابراین اگر شانس استفاده از نور طبیعی را ندارید ؛حتما از نورپردازی های مصنوعی برای فضای کوچک سالن یا اتاق خود استفاده نمایید .اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

دکوراسیون خانه های کوچک
دکوراسیون خانه کوچک

استفاده از فرش های کوچک

یکی دیگر از نکاتی که در دکوراسیون شما بسیار اساسی است فرش کردن اتاق یا سالن شما می باشد . اگر سالن شما از کفپوش مناسبی پوشیده شده است ؛مانند : پارکت ، لمینت، موکت، سرامیک و… بهتر از از رنگ های روشن در کفپوش استفاده شود و اما در زمینه انتخاب فرش بهتر است از فرش های کوچک تر برای فضای سالن یا اتاق استفاده کنید به طوری که کف سالن کاملا فرش نشود.

استفاده از مبلمان راحتی 

وجود الزامی حداقل یک دست مبلمان در سالن پذیرایی و نشیمن برای ما ایرانی ها تقریبا الزامی است . بنابراین با توجه به فضای کمی که داریم بهتر است که لزوما از مبلمان راحتی مدرنی که در بازار فراوان است و قابلیت هم ترازی با فضای خانه ما را دارد استفاده کنیم ؛چرا که مبلمان استیل و کلاسیک فضای خانه را کوچک نشان داده وکارایی چندانی جهت استفاده روزمره هم ندارند.

برای تهیه مبلمان این نکته قابل توجه باشد که اگر از نیم ست یا ال شکل استفاده میکنید قابلیت استفاده از گوشه های سالن را دارند و فضا را بازتر نشان می دهند .

نکته مهم راجع به انتخاب رنگ و طرح پارچه مبلمان و پرده شما و حتی کوسن های مبلمان است . که باید حداکثر از دو تا سه رنگ و بهتر است از پارچه هایی بدون طرح و نقش استفاده گردد. چرا که استفاده از تعداد رنگ زیاد و پارچه های شلوغ و طرح دار سبب میشود فضا شلوغ و کوچکتر به نظر برسد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

دکوراسیون خانه های کوچک
دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از پرده های بلند

برای استفاده از پرده در فضای کوچک باید به چند نکته توجه نمایید :

  • از طول پرذه های بلند استفاده نمایید چرا که با استفاده از خطای دید سقف و ارتفاع فضا را بلند تر نمایش می دهد.
  • از رنگ پرده روشن یا خنثی استفاده کنید که با رنگ دیوارها و کاغذ دیواری همخوانی و در یک طیف رنگی باشد.
  • از پرده ها با طرح و نقش شلوغ و پر اجتناب کنید ؛حداقل سعی کنید با طرح و زمینه مبلمان یا کوسن شما هماهنگی داشته باشد.
  • از پرده های ضخیم استفاده نکنید تا از نور طبیعی برای نور و روشنی فضا بهره بگیرید.

استفاده درست از دیوارها

یکی از اشتباهات رایج در دیزاین خانه های کوچک استفاده نادرست از دیوارها می باشد . در اینجا به چند نمونه استفاده صحیح با کارایی بالا اشاره می کنیم:

  • استفاده از میزها یا کتابخانه های تاشوی جادار
  • شلف ها و طبقات عمودی جهت نظم بخشیدن به وسایل و لوازم
  • استفاده از نورپردازی های دیواری
  • استفاده از آینه های قدی و دیواری بزرگ ترفندی جذاب جهت بزرگنمایی فضاهای کوچک است .
  • استفاده از آینه های دیواری در ابعاد مناسب در مقابل منابع نوردهی و نور پردازی کمک بزرگی جهت روشنی و بزرگتر شدن فضا می باشد.
دکوراسیون خانه های کوچک
دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از رنگ های روشن یا خنثی 

زمانی که به هر دلیلی در آپارتمان کوچک خود زندگی می کنید؛ باید نکاتی را در انتخاب وسیله و لوازم منزل،رنگ و طرح وسایل ،رنگ و طرح دیوارها و کفپوش خانه خود مد نظر قرار دهید تا بتوانید با ایجاد فضایی که بعد از مدتی موجب دل زدگی و اغتشاش نمی شود در محیطی مطلوب تنها با یک بار هزینه کردن از منزل و لوازم خود بهره ببرید.

در آخر چند توصیه اساسی و کلی به شما عزیزان داریم که در همه جای منزل شما می بایستی رعایت گردد:

  • شاید رنگ های جیغ و طرح دار شما را در ابتدا جذب کند اما بعد از مدتی خسته کننده می شود و فضا را کوچک و مشوش جلوه می دهد ؛بنابراین همواره در فضای کوچک از رنگ های خنثی و طرح های ساده استفاده کنید.
  • بی نظمی و نبود هماهنگی میان اجزا و لوازم منزل از طرح و رنگ گرفته تا نا مرتبی و نبود نظم در چیدمان آنها دشمن فضاهای کوچک می باشد .همواره وسایل و منزل خود را مرتب با نظم منحصر به فرد خود با توجه به نکات ارایه شده مدیریت و چیدمان نمایید .

 

گروه طراحان آریا همواره سعی بر ایجاد فضایی دلنشین و سرشار از آرامش را برای شما یاران همیشگی داشته و دارد .تلاش ما در جهت رضایت خاطر شماست و رضایت مندی شما مهر تاییدی بر  انجام وظیفه درست ما می باشد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید. دکوراسیون داخلی