طراحی بام سبز

طراحی بام سبز

طراحان آریا در این مقاله راجع به طراحی بام سبز با شما علاقمندان به طراحی داخلی سخن می گوید.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

دلایل خوبی برای در نظر گرفتن یک باغ روی پشت بام وجود دارد:

از فضای استفاده نشده یا ناقص استفاده می کنند
یک باغ زیبایی می دهد
آنها می توانند حریم خصوصی را ارائه دهند
آنها می توانند بسیار سازگار با محیط زیست باشند
معمولا نور خورشید خوب است
گزینه های باغ پشت بام شما
اگر شما در نظر گرفتن یک باغ پشت بام هستید، چند جهت وجود دارد که می توانید وارد شوید. سقف های سبز کاشته شده، که در آن سقف با خاک پوشانده شده و گیاهان در زمین هستند، حساسیت زیست محیطی بسیار خوبی دارند، اما آنها خیلی دشوار هستند برای صاحب خانه ها خودشان آن را انجام دهند. سقف سبز می تواند به راحتی هزینه بردار باشد. در هر فوت مربع، قبل از اضافه کردن  گیاه شما نیاز به استخدام یک مهندس سازنده یا معمار برای انجام تجزیه و تحلیل ساختاری و احتمالا یک شرکت حرفه ای برای نصب آن نیاز دارید.

ساده ترین و شخصی ترین روش برای باغبانی روی زمین استفاده از ظروف و تخت های بزرگ است. شما می توانید هر سبک از باغ پشت بام را با گیاهان باقلا سبز، از چند گیاه ساده گیاهان به شکل  ظریف، ایجاد کنید. ظروف مناسب برای باغ های پشت بام هستند زیرا نور، قابل حمل، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه هستند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

طراحی بام سبز
طراحی بام سبز

مراقبت از باغ پشت بام

در حالی که مراقبت از گیاهان بالغ بر روی پشت بام بسیار شبیه نگهداری ظروف روی زمین است، برخی از خصوصیات روبیک در نظر گرفته می شوند تا قبل از شروع به کشیدن گلدان های خود در خارج از خانه.

مجوز: اول، با صاحبخانه خود و / یا کد ساختمان را بررسی کنید. سوالات در مورد دسترسی، محدودیت های ارتفاع ساختمان و مقررات آتش نشانی می تواند هر نوع استفاده از سقف را منع کند.
یکپارچگی ساختاری: اطمینان حاصل کنید که سقف میتواند بار را نگه دارد. برای انجام این کار یک پروانه مجوز دریافت کنید. خاک و گلدان ها برای شروع سنگین سنگین تر می شوند زیرا گیاهان رشد می کنند. اگر تا کنون سعی کرده اید یک گلدان پر از خاک مرطوب را حرکت دهید، می دانید چقدر وزن آب می تواند اضافه کند.
دسترسی: چگونه می خواهید مواد و لوازم خود را در داخل و خارج دریافت کنید؟ اگر در یک آپارتمان زندگی کنید، مطمئن شوید که مجاز به استفاده از آسانسور هستید. بعضی از شهرداری ها نیاز به دسترسی / خروج چندگانه و احتمالا خروج از نور، آلارم آتش و روشنایی اضطراری.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.
آب: آیا می توانید یک شیلنگ را روی سقف اجرا کنید؟ قوطی های آبیاری می توانند مزاحم شوند و ظروف نیاز به آب زیادی دارند. در نظر بگیرید نصب یک بشکه بارانی و آبیاری قطره ای.
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آیا شما توسط ساختمان های مجاور و یا تراس بالای شما سایه انداخته اید؟ حتی خورشید سرگرم کننده می تواند یک مشکل زمانی که گیاهان سوخته در بالای بتن.
گرما: علاوه بر خورشید که در پشت سقف قرار دارد، گرمای محیطی از سطح سقف، ساختمان های اطراف، ترانزیستورها و اگزوز فلزات و سازه های ابزار، منعکس می شود. شما احتمالا می خواهید به نوعی از سایه، اگر نه برای گیاهان، و سپس برای شما.
باد: باد می تواند خیابان های خیابانی مستقیم را بشکند، به خصوص در ارتفاع بالا. ممکن است بخواهید نوعی دیوار یا شمشیر را در نظر بگیرید. اگر چنین است، احتمالا مجبور خواهید شد که مجدد کد ساختمان خود را برای ارتفاع مورد نظر و ثبات ساختاری بررسی کنید. این امر مخصوصا هنگام ایجاد موانع ایمنی برای کودکان و حیوانات خانگی اهمیت دارد.
حریم خصوصی: اکثر پشت بام ها توسط ساختمان های همسایه احاطه شده اند. اگر باغ پشت بام شما به صورت کامل نمایش داده شود، ممکن است بخواهید برای غربالگری برنامه ریزی کنید. شما می توانید پرچین گیاهان همیشه سبز را بچرخانید، انگورها را تا یک دیوار درهای چوبی بچینید یا به راحتی زیر یک میز چتر قرار دهید.

طراحی بام سبز
طراحی بام سبز

سیم کشی برق: برق ضروری نیست، اما مطمئن می شود همه چیز ساده تر می شود. اگر قصد دارید در شب از باغ خود لذت ببرید شمع ها بهترین نور برای علف های هرز نیستند.
ذخیره سازی: لوازم خانگی زیادی برای باغبانی وجود دارد: ابزار، کود، کمپوست، سطل. فضای محدود روی پشت بام و سخت است که به انبار یک منطقه ذخیره سازی. قفسه ها کافی است برخی از باغبانان روی زمین، گنبدهای باریک را انتخاب می کنند. یکی دیگر از گزینه های این است که صندلی نشسته با ذخیره سازی داخلی، برای انجام دو وظیفه.
هزینه: آخرین، اما نه کم است، چقدر مایلید صرف کنید؟ شما می توانید شروع به کوچک کردن و اضافه کردن، خرید گلدان و گیاهان (و خاک) به عنوان شما بروید. هزینه واقعی می آید زمانی که می خواهید شروع به کار کردن و ساختن روی سقف کنید.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

کاشی های کاشی و یا سنگ، ساخت تخت های بالا و جعبه، اضافه کردن نور و مبلمان می توانند همه شروع به اضافه کردن. به علاوه شما ممکن است نیاز به ساختاری بیشتر برای حمایت از آنها داشته باشید.

طراحی بام سبز
طراحی بام سبز

ایجاد فضای سبز در پشت بام خانهبه پیش نیازهایی لازم دارد که بام خانه در هنگام طراحی ساختمان باید از این شرایط برخودار باشد. موارد فنی شرایط یک بام برای طراح و معمار آن نیز مهم است. او بر همین اساس تصمیم می گیرد که به چه صورتی باید اقدام به طراحی بام کند.

در صورتی که تدابیری اندیشیده شود و  شرایط بام خانه به گونه ای باشد که بتوان زیر سازی مناسبی بروی آن انجام داد و گیاهانی که تصمیم به استفاده از آنها بروی بام شده است بروی یک لایه ضد آب کاشته شوند، با حفظ مسایل زیست محیطی این بام آماده بهره برداری و کاشت پوشش های گیاهی متنوع و متعدد خواهد بود. قبل از ایجاد فضای سبز در بام خانه حتما باید به لایه های دیگر همچون لایه حصار ریشه و لایه های زه کشی توجه ویژه ای داشت.

گیاهانی که در بام کاشته می شوند با دارای خصوصیاتی باشند که با شرایط ویژه بام مطابقت و هماهنگی داشته باشد. مثلا با خاکی که برای بام در نظر گرفته شده است، سازگار باشند،  ریشه هایی که به صورت عمودی در خاک نفوذ می کنند، گسترده و مخرب نباشند، میزان تحمل نور مستقیم خورشید بر آنها مشخص باشد و در برابر بادهای شدید از خود مقاومت نشان دهند.

با توجه به این شرایط چمن ها و پیچیک ها بیشترین سازگاری را با محیط های پشت بامی دارند و به همین دلیل پرطرفدارترین گیاه در ساخت بام های سبز هستند.

البته چمن های رولی و مصنوعی هم می توانند به طور یکپارچه و گسترده بام را بپوشانند یا فقط قسمت هایی را که در طراحی باغ به وسیله طراح مشخص شده اند را پوشش دهند. چمن بافت خاصی به ترکیب محیط می بخشد و از آنجایی که انواع متنوعی از چمن ها با رنگ های متفاوت موجود است استفاده بیش از یک نوع چمن در کنار هم می تواند زیبایی و شکوه خاصی به محدوده چمن کاری شده پشت بام بدهد. توجه داشته باشید که کاشت و استفاده از چمن مختص مکان خاصی نیست. در شکل های زیر نمونه هایی زیبا و منحصر بفرد از مدل های فضای سبز در بام خانه را مشاهده می کنید که چگونه طبیعت را به ساختمان ها آورده اند و محیطی نشاط آور و زیبا خلق کرده اند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

جهت ارتباط با ما  با شماره ۰۲۱۲۶۱۱۶۶۹۸ تماس بگیرید.