دکوراسیون داخلی با فنگ شویی

دکوراسیون داخلی با فنگ شویی

در این مقاله دکوراسیون داخلی با فنگ شویی را در طراحان آریا به شما دوستان معرفی می کنیم.

طراحان آریا سعی بر این دارد تا سایتی جامع و کامل در تمامی ابعاد دکوراسیون داخلی   Interior decoration به شما دوستداران و علاقمندان طراحی داخلی ارائه دهد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

اصطلاح طراحی فنگ شویی و دکوراسیون فنگ شویی اغلب به صورت تعویض استفاده می شود، اما بین این دو تفاوت وجود دارد.

از این به این موضوع فکر کنید: اگر مجددا آشپزخانه قدیمی خود را عوض کردید، می توانید در یک طراح حرفه ای تماس بگیرید تا بتوانید تصمیم بگیرید کجا کابینت و لوازم خانگی بروند یا چه نوع کف استفاده کنید.

اما شما می توانید آشپزخانه تازه طراحی شده را تزئین کنید — رنگ، پرده ها و رنگ های لهستانی را انتخاب کنید – خودتان. یا می توانید از کمک دکوراتور داخلی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی با فنگ شویی
دکوراسیون داخلی با فنگ شویی

طراحی فنگ شویی خوب به جریان انرژی کمک می کند:

اصول طراحی  و دکوراسیون به فنگ شویی اعمال می شود. طراحی خوب فنگ شویی بدین معنی است که خانه با انرژی جسمی خوب در ذهن ساخته شده است؛ آن یک جریان هوشمند، تغذیه ای دارد.

برخی از نتایج بد طراحی فنگ شویی ساده تر از دیگران است. به عنوان مثال، در حالی که شما می توانید گیاهان تصفیه هوا را به ارمغان بیاورید و در روشنایی هوشمندانه سرمایه گذاری کنید، نمی توانید به راحتی تاثیر یک حمام را در اتاق خواب تغییر دهید.

اما اگر شما در حال برنامه ریزی برای بازسازی فضای زندگی خود هستید، ممکن است بتوانید در همان زمان بر روی فنگ شویی تأثیر بگذارید.

در اینجا چند نواحی برای تجدید نظر وجود دارد، اگر شما در حال تلاش برای طراحی مجدد feng shui عمده را شاهد هستید.

درب: جلو و عقب را هموار نکنید
برای جلوگیری از فرار از انرژی حیاتی چی، درب جلو را مستقیما با درب پشتی نکنید. اصول فنگ شویی تصدیق می کنند که تمام انرژی های خوب طراحی داخلی فنگ شویی که از طریق درب اصلی می آیند، به راحتی از طریق درب عقب فرار می کنند بدون اینکه فرصتی برای گردش و تغذیه خانه شما داشته باشند.

اتاق های خواب در بالای گاراژ ایده آل نیستند
بهترین انرژی برای یک اتاق خواب، به منظور حفظ سلامت و روابط، مخالف آن است که گاراژ زیر آن ایجاد می شود. اکثر گاراژها یا انرژی زیادی را صرف حرکت اندک (با اتومبیل هایی که در حال حرکت به داخل و خارج هستند) یا انرژی کم و رو به زوال ایجاد شده توسط کلفت ذخیره شده در آن وجود دارد.

راه پله ها را از  جلو نگه دارید
این ممکن است سخت ترین عنصر طراحی خانه برای اصلاح باشد، زیرا گران بودن یا خراب شدن یا راه رفتن یا ورودی اصلی است. هنگامی که یک راه پله به طور مستقیم به جلو درب روبرو می شود، انرژی فنگ شویی به سرعت به پایین یا طبقه بالاتر می رود و ورود اصلی و کل طبقه اصلی را بدون انرژی فنگ شویی خوب می کند.

با طراحی بسیاری از پله ها، یک حرکت رو به جلوی انرژی نیز وجود خواهد داشت، بنابراین بیشترین انرژی خوب که در غیر این صورت به خانه وارد می شود، به عقب بر می گردد.

اجتناب از قرار دادن حمام در بالای درب جلو
با توجه به ماهیت خود، حمام ها دارای رکود، انرژی کم و تخلیه انرژی هستند. همانطور که گفتیم، درب جلو، اصلیترین منبع انرژی چی در خانه شماست. اگر حمام درست بالای آن قرار داشته باشد، خانه ممکن است از چی خوب تخلیه شود.

چگونه برای طراحی بد فنگ شویی تنظیم شود
در حالیکه تمام موارد فوق به چرخه خوب چای در خانه منجر می شود، مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش تاثیر آنها اقدام کنید. اگر یک خانه برای گردش هوا خوب ساخته شده و اجازه می دهد حداکثر نور طبیعی اتاق خود را بپوشاند، این یک گام بزرگ در جهت درست است.

نگه داشتن اتاق ها و فضاهای زندگی بدون هیچ مشکلی راه دیگری برای جریانی خوب از چی است. و اضافه کردن عناصر روشنایی در مناطق چی مشکل ساز می تواند به تجزیه جریان بد کمک کند.

هنگامی که ما در مورد طراحی داخلی صحبت می کنیم، بسیاری از سبک ها وجود دارند، بعضی از آنها همیشه سبز هستند، بعضی دیگر روند هایی را که اغلب توسط طراحان پیش می آید دنبال می کنند. در این مقاله، ما بر طراحی داخلی به سبک فنگ شویی در طراحی داخلی تمرکز می کنیم، تمرین شرقی با شخصیت عرفانی است که نه تنها در شرق بلکه در سراسر جهان گسترده است.

دکوراسیون داخلی با فنگ شویی
دکوراسیون داخلی با فنگ شویی

چه چیز Feng SHUI را معنی می کند؟

در دکوراسیون داخلی با فنگ شویی ، معنای فنگ شویی بسیار عمیق است: به معنای واقعی کلمه فنگ شویی به معنای “باد و آب”، دو عنصر بسیار متناقض طبیعی است، اما تعادل آن بستگی به هماهنگی بین یین و یانگ، در نیروهای فرهنگ شرقی متعارف جهان است. به عبارت دیگر، فنگ شویی در طراحی داخلی به دنبال هماهنگی در محیط های داخلی از طریق عوامل مختلف: مبلمان، نور، حضور گیاه و همه چیز که بخشی از ترکیب خانه و یا کار است.

فنگ شویی، گرچه این یک رشته ی هزاره ای در فرهنگ شرقی است، این یک پیشگویی مطلق برای دنیای غرب است؛ آیا در شرق انتخاب خانه تقریبا به طور انحصاری بر عوامل مرتبط با انرژی مثبت است، در غرب هرگز به عنوان امروز معماری ها و طراحان داخلی، و همچنین کار بر روی عامل زیبایی شناسی در انتخاب مبلمان و یا طرح خانه، تمایل به این جنبه ها را در نظر بگیرید که این “رشته ی جدید” شرقی، به منظور ترویج بهتر “نیروهای مثبت” در محیط ها، نشان می دهد.

برای مثال در چین (که در آن فنگ شویی متولد شد) برخی از معیارهای تعیین کننده ظاهر یک خانه عبارتند از:
• ورودی اصلی به سمت جنوب
• نزدیکی جریان های آب، که نشانه ای از ثروت است
• داخلی خانه نباید دارای گوشه های بیش از حد تیز باشد، که جریان را مسدود می کند

چگونگی ایجاد دکوراسیون FENG SHUI: ویژگی های اصلی

بر طبق نظریه فنگ شویی، در هر محیط خانه یا کار، انرژی هایی وجود دارد که افراد را در آن فضا زندگی می کنند و آنها را تحریک می کنند: آنها می توانند خوش بینی، اطمینان، شجاعت و اعتماد به نفس را افزایش دهند، اما هیچ چیز نباید این منابع را به درستی گسترش این انرژی متوقف کند. کارشناسان انضباطی فنگ شویی در چین و ژاپن از Bagua استفاده می کنند، نقشه خاصی برای بررسی اینکه محل خانه یا محل کار، گردش این انرژی مثبت را تسهیل می کند.

دکوراسیون داخلی با فنگ شویی
دکوراسیون داخلی با فنگ شویی

دکور فنگ شویی دارای ویژگی های زیر است:

• رنگهای روشن و تاریک جایگزین به عنوان مثال، اگر دیوارها دارای یک رنگ سفید باشند، مناسب است که یک دکور رنگی تیره داشته باشید
• چراغ های طبیعی توصیه می شود که محیط را با نور طبیعی روشن کنید و بر منابع نور مصنوعی غلبه کنید.
• عناصر طبیعی. گیاهان، عناصر چوبی، سنگ ها باید در محیط قرار داده شوند تا جریان انرژی را جذب کنند.
• اسانس ها و عطرها. با توجه به نظم شرقی، پیشنهاد شده است که استفاده از عناصر طبیعی و عطرهای خاص به عنوان عناصر مثبت تسویه کننده انرژی مثبت.
• آینه. فنگ شویی این آینه را عنصر مفید برای رد انرژی منفی می داند. این باید در مکان های عبور یا محیط هایی مانند اتاق نشیمن قرار گیرد، اما نه در اتاق خواب، به عنوان آن را به نفع استراحت نیست.

دکوراسیون داخلی با فنگ شویی
دکوراسیون داخلی با فنگ شویی

دفتر فنگ شویی باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

• سفارش. به خصوص در ورود دفتر باید یک نظم دقیق است که باعث ایجاد موانع جریان مثبت انرژی نمی شود.
• رنگ های روشن در مقابل رنگ های تیره. همانند دکور خانه فنگ شویی، حتی در دفتر، تعادل مناسب بین رنگ های روشن و رنگ های تیره وجود دارد. گاهی اوقات این نیز به کار بستگی دارد.
• طرح میز فنگ شویی توصیه نمی کند که میز را با شانه های خود در درها و پنجره ها قرار دهید، زیرا این انرژی منفی را جذب می کند.

مواد FENG SHUI: از چوب به فلز

در دکوراسیون داخلی با فنگ شویی ، فنگ شویی مواد نیز نقش اساسی در انتشار انرژی در محیط ها دارند (این انرژی Ch’i نامیده می شود). در میان مواد اصلی ما می توان یافت: چوب، پارچه، پلاستیک، سنگ و آجر، فلزات، شیشه.

چوب در فنگ شویی

از جنبه های گیاهی، چوب در فنگ شویی بسیار مهم است؛ این ماده به عنوان یک ماده زنده با ویژگی های چند منظوره محسوب می شود و می تواند در هر محیط خانگی استفاده شود.

پارچه در فنگ شویی

با توجه به فنگ شویی، پارچه های پارچه ای (به خصوص پارچه های طبیعی مانند پارچه های کتانی، ابریشم، پنبه و پشم) نباید بیش از حد و به ویژه در مناطق استراحت استفاده شوند، زیرا ترکیب آنها (بافته شده و پوشیده شده) باعث کاهش سرعت جریان انرژی می شود.

پلاستیک در فنگ شویی

پلاستیک یک ماده مصنوعی است و به همین دلیل است که با توجه به فنگ شویی باید آن را به طور متوسط ​​برای جلوگیری از اثرات مسدود کردن انرژی در محیط استفاده کرد.

طراحان آریا سعی بر این دارد تا سایتی جامع و کامل در تمامی ابعاد دکوراسیون داخلی   Interior decoration به شما دوستداران و علاقمندان طراحی داخلی ارائه دهد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.