طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران

طراحان آریا در این مقاله راجع به طراحی داخلی رستوران در سراسر جهان جهت اطلاع علاقمندان به طراحی داخلی سخن می گوید.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

ایده های طراحی در سراسر جهان

یک فرد به یک رستوران خاص می رود یا به این دلیل که غذا بسیار خوب است یا به خاطر جو آن رستوران لذت بخش است. بگذارید یک لحظه در مورد سرآشپزها و خلق های خوشمزه آنها را فراموش کنیم و روی طراحی رستوران تمرکز کنیم.

چگونه باید یک رستوران عالی به نظر می رسد برای جذب مشتریان؟ خوب، این بستگی به عوامل زیادی دارد. و از آنجایی که متغیرهای زیادی وجود دارد، ما راجع رستوران با چندین  فضای داخلی رستوران صحبت کرده ایم. نگاهی به آنها بیاندازید و به ما اطلاع دهید که کدام بهترین مورد پسندتان است.

طراحی رستوران

این رستوران Celler de Can Roca است و می توان آن را در Girona اسپانیا یافت. من برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ توسط برادران روکو افتتاح شد. در سال ۲۰۰۷ به ساختمان دیگری منتقل شد. رستوران چندین تغییر عمده انجام داد. در حال حاضر، طراحی شما می بینید ایجاد ساندرا Trruella و ایزابل López Vilalta.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

طراحی رستوران
طراحی داخلی رستوران

این یک رستوران شیک است که مناسب رستوران خوب است. این مکان به عنوان دومین رستوران جهان شناخته شده است و دارای سه ستاره میشلین است. این غذاهای کاتالونیایی را تهیه می کند و دارای یک انبار شراب با ۶۰ هزار بطری است. در اینجا شما می توانید از انواع ظروف خوشمزه با برخی از ارائه های بسیار غیر معمول لذت ببرید و این قطعا یک تجربه منحصر به فرد است.

طراحی رستوران
طراحی داخلی رستوران

طراحی داخلی موفق یک رستوران ,تا حد زیادی به چگونگی مشاهده (احساس) مشتری, بستگی دارد در محیطهای شلوغ و پر سر و صدا رستوران باید به گونه ای باشد که کاملاً مشخص و مجزا به نظر آید و جلب توجه کند. این مساله به ویژه در مورد رستورانهای حاشیه جاده ها بسیار حایز اهمیت است و باید به گونه ای طراحی شود که اتومبیلی که با سرعت از آن محل عبور میکند تابلوی رستوران (Signage) و سر در آن را مشاهده نماید و تابلو رستوران یکی از اجزای بسیار پر اهمیت در طراحی خارجی رستوران است و عامل مشخص کننده ای در نمای خارجی رستوران به شمار می رود زیرا موجب جلب توجه مشتری شده, در ذهن آنها به عنوان نشانه رستوران باقی می ماند. امروزه طراحان گرافیک, با بهره گیری از رنگ, فرم خاص و نورپردازی, تابلوهای بسیار تاثیرگذار که پیام آن نیز روشن, واضح و در عین حال بسیار جذاب است, خلق می کنند. سبک حروف روی تابلو نیز باید منعکس کننده نوع رستوران باشد و به مردم نشانه های را که بدانند در داخل رستوران با چه روبرو می شوند, ارائه نماید. گذشته از شکل تابلو, خوانا بودن حروف روی آن نیز, امری ضروریست. تابلو ضمن اینکه از اجزای تکمیل کننده طراحی ساختمان است, در عین حال عاملی مستقل است که باید با طراحی معماری هماهنگ باشد. بنابراین وجود تابلویی که خواندن آن آسان باشد و نیز جلب توجه نماید ضروری می باشد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

طراحی رستوران
طراحی رستوران

مشخص بودن سردر رستوران را می توان با رنگی کردن و بنوعی جدا کردن از ساختمان های اطراف طراحی کرد و نمی بایست تابلو را با خط های که خواندن آن به راحتی امکان پذیر نیست نوشت یا تابلو را با رنگهای زمینه و نوشته یک رنگ طراحی و آویزان کرد , طراحی برای سردر ساختمان رستوران , خود به تنهایی, موجب تمایز آن رستوران از سایر رستورانهای رقیب است و تصویری به یادماندنی در ذهن میهمانان ایجاد می نماید البته باید به نامی که برای رستوران انتخاب می شود توجه کرد که نام مناسب انتخاب نمایند.در طراحی داخلی رستوران باد از رنگ های گرم استفاده شود که باعث جلب مشتری بیشتری میشود.

اغلب مشتریان ممکن است از آشنایان خود, راجع به رستوران چیزی بشنود, یا تبلیغ آنرا بخواند, یا قسمت ها و طراحی های بیاد ماندی را به خاطر بسپارند تمامی این اطلاعات موجب می شود که مشتری به رفتن یا نرفتن به آن رستوران برای اولین بار تصمیم بگیرد. با صرف اولین غذا در رستوران, بیشتر مشتریان در مورد بازگشت مجدد به آنجا تصمیم می گیرند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

رستوران مدرن

طراحی رستوران
طراحی رستوران

دکوراسیون و ظاهر رستوران، به شیوه های گوناگون روی مشتری تاثیر می گذارد. مسلما محل نقش تعیین کننده در سبک معماری رستوران است. بدین معنی که طراحی داخلی رستوران کنار دریا با یک رستوران در داخل شهر یا بین جاده ای یکسان نیست مشتری طبق محل رستوران، انتظار طراحی خاصی نیز دارد ظاهر رستوران، به شیوه های مختلف بر مشتری تاثیر می گذارد. در نتیجه مشتری بر طبق رستوران محل استقرار، انتظار طراحی داخلی نیز دارد و ظاهر رستوران، به شیوه های گوناگونی بر مشتری تاثیر می گذارد.
چشم انداز مشتری به بخش آشکار رستوران می تواند ظاهر و ساختمان و سپس دکوراسیون، میز طراحی و صندلی، نورپردازی، رنگ، کف سالن، و غیره که نشان دهنده لوکس و مجلل بودن رستوران و یا ارزان قیمت خواهد بود برای تصمیم به رفتن یا نرفتن به رستوران و همین نکته است که به مشتری می گوید که قیمت این رستوران چند است آیا می توانید از این رستوران استفاده کنید یا خیر؟ مشتری معمولا برای انتخاب رستوران دلخواه، به جستجوی روش خرید کالا اقدام می کند. اگر ظاهر آن جالب باشد، به داخل و مشخصات دیگر آن هم نگاهی می اندازد.
طراحی دکوراسیون باید مانند آن استراتژی، تصمیم به بازگرداندن دوباره به رستوران در مشتریان تقویت کند. هرچند طراحي بي نظير ساختمان و تجهيز مناسب نيست، مردم هميشه با شك و ترديد غذا مي كنند كه آيا غذا سالم است يا خير، تصور مي كنند كه مانند رستوران هاي خارج از محيط، بهداشتي ندارند و انتظار غذا با ظروف پلاستيكي و غيره بهداشتی و چاشنی چنگال چربی و رستورانی با ساختاری غیر از این، غیر عادی می باشد. طراحی مناسب خارجی، غالبا مانع از بروز چنین پیش داوری می شود. امروزه بسیاری از رستوران ها به راحتی و به راحتی می توانند با ورود مشتریان خود را ارتقاء داده و به ورودی خود بازگردند. بخش خارجی رستوران ها همانند ساختمانی فوق سبک و بسیار لوکس می گویند که چنین ظاهری می تواند حاشیه ای بسیار مجلل و فوق العاده در داخل رستوران داشته باشد.

رستوران هایی که طراحی داخلی و سازه و نورپردازی و مناسب را دارند، محیط گرم و صمیمی و شاد را برای مشتريان تشریح می کنند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

اگر مکان رستوران که نقش تعیین کننده ای در سبک معماری رستوران دارد درست شده باشد و از طراحی های یکنواخت و تقلیدی استفاده نشود، در چنین مواردی، مشتری رستوران دکوراسیون را بر خلاف ذهنیتی که قبلا در مورد تریاها و رستوران ها یکنواخت و خسته کننده بود می بیند و جذب محیط می شود رستوران می شود.
پس یکی از معروفترین کلید موفقیت در طراحی داخلی ((منحصر به فرد)) بودن آن است. در مورد رستوران های زنجیره ای، عامل معماری و طراحی و آرم خاص است که به سرعت با مشتری ارتباط برقرار می کند و به سرعت آن را شناسایی مشتری می شود. با این وجود، باید توجه داشت که تکیه زیاد بر چشم انداز (ظاهر) معماری، باعث محدودیت قابلیت تغییر ساختمان در آینده می شود. همچنین ساختمان چشم انداز باید به گونه ای طراحی شود که راحت و قابل تقلید برای دیگران نباشد و هرگز از استفاده از رنگ آمیزی استفاده نکنند افراد و رانندگان که از طریق رستوران پیش می روند، نه تنها متوجه ساختن ساختمان خود می شوند، بلکه متوجه منظره های طبیعی آن نیز می شوند می شود در حقیقت، دور چشم به نفع اولیه رستوران بر افراد کمک می کند. چشم انداز نیز مانندندر و تابلو نشانگر فضای داخل رستوران است.
به همین ترتیب، مشاهده دورنمایی که در آن گیاهان بدون آرایش خاصی قرار دارد و انواع مختلف گلها و درختان در آن یافت می شود، مسلما، غیرمستقیم محیط داخل رستوران به مشتری تحمیل می کند. در برخی موارد، هماهنگی طرح ساختمان و معماری ساختمان، نوعی تاثیرات دراماتیک ایجاد می کند. رستورانی که در محلی قرار گرفته اند، که مناظر بسیار دیدنی و جذاب در اطراف آن و سایر عوامل طراحی و دکوراسیون نیز، منطبق و هماهنگ با محیط طبیعی این منطقه انتخاب شده، موفق تر هستند. چشم انداز در رستوران هایی که پارکینگ نیز در اطراف آن قرار دارد بسیار حایز اهمیت است. چون بعضی مواقع می توان با ساخت آرایش هنرمندانه تخت ها و بوته ها، ساختمان ها و مکان های بد بدست آمده از اطراف را از دید مشتریان پنهان داشته باشد.

طراحی رستوران
طراحی رستوران

رستوران با فضای باز

همانطور که گفته شد، عکس خارجی رستوران، تاثیر اولیه را بر مشتری گذاشته با مشاهده آن، فضای خاصی متناسب با خارجی خارجی رستوران برای خود تجسم می نماید. تاثیر بعدی در لحظه قدم گذاردن مشتری از ورودی (Entery): در جلویی به ورودی رستوران ایجاد می شود. حیاط کوچک بین و در قسمت پذیرش باعث می شود که مشتری قبل از ورود به محدوده پرایشیون داخل، جلو ورودی کوتاه مدت داشته باشد. شیوه های جداسازی محیط خارج از داخل رستوران باید هماهنگ با نوع و مکان رستوران باشد.
شرایط آب و هوا می تواند باعث می شود که ورودی رستوران با یک فیلتر ایجاد شود که فاصله بین ورودی ها در رستوران ایجاد می شود و در بیشتر موارد این ورودی فضا ضروری است و شکل آن بر شناخت مشتری از رستوران تاثیر می گذارد. در رستوران هایی که در شیشه ای استفاده می شود، مشتریان می توانند محیط داخلی رستوران و حتی غذا های رنگین روی میز را مشاهده کنید که خود نوعی دعوت است، اما در چوب برخی از نوعی حس حساسیتی در مشتری ایجاد می کند. گاهی ایجاد چنین حسن کنجکاوی می تواند آگاهانه و از روی عمد باشد و در بعضی موارد همچنین باعث اخراج مشتری از ورود به رستوران شود.
در ورودی علاوه بر نشانگر نوع رستوران، باید راحت نیز قابل استفاده باشد. و ضمنا باید توجه داشته باشید تا بوی غذاهای که در رستوران کباب می شود در این مکان به مشام نرسیده است.
به طور کلی، هتل داران و صاحبان رستوران ها که مبالغ زیادی را به مشتریان ارائه می دهند و به سود مشتریان و مشتریان بیشتر سرمایه گذاری کرده اند، قطعا موارد مورد نظر را در نظر می گیرند تا آنها را به نتیجه رضایت بخشی برساند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

انواع رستوران ها:
رستوران سنتی

رستوران های معمولی: که به سه دسته تقسیم می شوند:
* در طراحی دکوراسیون رستوران های سنتی: ۱٫ ۳ تا ۱٫ ۹ متر مربع برای هر نفر با میزهای دو نفره و چند نفره با پیشخدمت سرویس فضای نمایش و کافی برای افراد
* رستوران ها با میز سرو کار: ۱٫ ۶ متر مربع برای هر نفر فضای سلف سرویس فضای پختن و آماده سازی غذا
* رستوران ها: دارای ۲ متر مربع فضای برای هر نفر و الزامات خاص
گریل روم اتاق کوره: گریل روم سالن خاصی است که در مقابل مشتری، غذا می شود، در این سالن همه وسایل تفریحی و آشپزخانه وجود دارد و افرادی که می خواهند، می توانند در این سالن غذا صرف کنند.
فود کورت دادگاه غذا: فود کورت به سالنی بزرگی گفته می شود که به چند پانسیون تقسیم شده و در هر بوته غذاهای خاص یا انواع دسر ها ارائه می شود و همه غذاهائی که در این مجموعه فروخته می شوند، ارزان و سریع هستند و محل نشستن برای همه اجاق ها یک مشترک است و هر بوته برای دریافت پول خود صندوق جداگانه ای دارد و سرو سوئیس اداره می شود. این مکان ها معمولا در محل های تجاری بزرگ مثل پاساژ ها برای صرف غذا مشتریان وجود دارداگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

محل دریافت سفارشات

تریا تیرایا: در سالن تریا، بستنی، نوشابه، چای، قهوه، کیک و غذاهای ساده مانند هامبورگ و ساندویچ سرو می شود. مسافرین می توانند غذا بخورند که رستوران ها بسته شده اند ولی تریا ظرف ۲۴ ساعت باز است و نباید بسته بودن، از این جهت مسافران می توانند هر ساعته که وارد هتل شده اند از تریا استفاده کنند. معنا قیمت آنچه که در تریای مصرف می شود ارزان تر از قیمت است که در رستوران می شود.
رستورا نهای بوفه Buffet: به رستوران ها گفته می شود که از قبل چندین نوع انواع مختلف غذای مختلف و متنوع همراه با دسر آماده شده روی میز به زیبایی چیده شده و هر کس مایل است هر چند که می تواند از این غذاها استفاده کند و محدودیت برای استفاده چند بار لازم است و قیمت برای هر نفر جلو درب ورودی نوشته شده است و فقط نوشابه توسط گارسن در سر میز خدمت می شود به صورت جداگانه محاسبه و صورت حساب داده خواهد شد این رستوران ها باید توجه داشته باشید که ظروف در تمام میز بوفه شده فورا از همان غذا جایگزین نمایند.

فضاهای داخلی رستوران:
سالن اصلی رستوران. آشپزخانه سرویس بهداشتی .بخش اداری
سالن اصلی رستوران خود به بخش های زیر می تواند تقسیم شود
* پذیرش: باید در معرض دید عموم قرار گیرد تا فرد پس از ورود به محیط داخلی رستوران دچار سردرگمی نشود
* بار: بعضی از رستوران ها یک بار نوشیدنی برای مشتریان در حال انتظار هستند. طرح آنها باید به گونه ای باشد که بتواند به راحتی سفارش ها را برنده شود
* خدمات کافی: ۸۳/۰ تا ۱٫ ۵ متر مربع برای هر نفر. کافه ها معمولا خانوادگی هستند و غذا به این قسمت ها حتما توسط پیش سروده می شود
* بار قهوه: ۱٫ ۲ تا ۱٫ ۴ متر مربع برای هر نفر این گونه بارها عموما به صورت سرو کار هستند
* سلف سرویس: ۱ ۴ تا ۱٫ ۷ متر مربع برای هر نفر با یک پیش خوان بلند *
* پیش نمایش: باید در مکانی در مقابل دید افراد قرار بگیرد در رستورانهای سلف سرویس. نقشه صحیح سفارشی سازی برای پیش نمایش می تواند بخش مهمی از طراحی باشد.

* سالن ضیافت های رسمی: ۸٫ تا ۱٫ ۲ برای هر نفر سالنی است که به طور سنتی از یک میز میز اصلی بر روی یک سکو با میزهای جانبی تشکیل می شود

* جبال یا محل نگهداری پالتو: این محل باید قبل از ورود به رستوران در ورودی رستوران نصب شود تا مشتریان بتوانند برخی از اشیاء خود را مانند پالتو، کت، کلاه یا بسته های مختلف قرار دهند.
صحیح آنست که اتاق کوچک کوچکی با مسئولیتی که مسئولیت انجام این کار را بر عهده دارد، مسئولیت این قسمت را بر عهده دارد تا از مهمانان اطمینان حاصل نماید تا از نظارت و از بین بردن وسایل جلوگیری شود.

جهت هماهنگی با تیم طراحان آریا با شماره ۰۲۱-۲۶۱۱۶۶۹۸ تماس بگیرید.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

دکوراسیون داخلی