برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی

برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی

در این مقاله برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی را در طراحان آریا به شما دوستان معرفی می کنیم.

طراحان آریا سعی بر این دارد تا سایتی جامع و کامل در تمامی ابعاد دکوراسیون داخلی   Interior decoration به شما دوستداران و علاقمندان طراحی داخلی ارائه دهد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

در گذشته، کمک حرفه ای برای اقامت اساسا برای مشتریان ثروتمند محفوظ است. خوابگاه ها در اغلب موارد نماد وضعیت بودند، و مبلمان به طور عمده مبلمان و عتیقه های سنتی بود. بهترین از جمله خانه های طراحی شده بسیار معتبر، داخلی، موزه مانند، که در واقع تنها بسیار ثروتمند می تواند استطاعت. با این حال، بسیاری از محیط های آگاهانه وضعیت، شامل تولید مثل و تقلید هستند و با طراحی خوب ارتباط کمی دارند.)

امروزه، به جای محدود بودن به خدمات ثروتمندان، طراح فرصت های گسترده و مهمی در جنبه های کاملا متفاوت از محیط های مسکونی دارد: مسکن انبوه و مسکن کم درآمد. گرچه تنها در سال های اخیر برخی از طراحان خود را در این زمینه مشغول به کار کرده اند، با توجه به افزایش نگرانی از سوی دولت و شرکت های خصوصی برای تاثیر محیط زیست، این زمینه باید فرصتی رو به رشد برای چالش کشیدن کار خلاق ارائه دهد. چنین طراحان، و همچنین کمک به ایجاد فضاهای قابل استفاده بیشتر برای افرادی که دارای بودجه مسکن محدود هستند، همچنین می توانند در کمک به ساکنان برای انتخاب مبلمان ساده، محکم، جذاب و کاربردی کمک خوبی کنند. یک مشکل عمده برای بسیاری از مردم، در سطوح مختلف درآمد، هزینه بالای مبلمان است؛ اشتباهات در قضاوت بیش از حد پرهزینه است و باید از بین برود. کمک حرفه ایان می تواند این مشکل را به حداقل برساند و همچنین از خانواده های کم درآمد که از خرید اجناس با کیفیت پایین و طراحی استفاده می کنند، محافظت می کند.

برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی
برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی

فضای داخلی برنامه ریزی فضایی

اگر چه بسیاری از طراحان در طراحی داخلی مسکونی مشغول به کار هستند، اما از سال ۱۹۵۰ تغییر چشمگیری یافته است و طراحان بیشتر از هر زمان در طراحی فضاهای عمومی، اداری و تجاری کار می کنند. برنامه ریزی فضایی برای طراحی شرکت های تجاری، سازمان های دولتی و موسسات یکی از جنبه های مهم طراحی دفتر است و در درجه اول به برنامه ریزی، تخصیص فضاها و ارتباطات بین ادارات، ادارات و افراد مربوط می شود. مرحله زیبایی شناسی یا طراحی با درجه اهمیت متصل به دفاتر توسط مشتریان متفاوت است. در یک شرکت بزرگ، روحانیون، حسابداران، و یا مناطق ثبت نام تمایل به طراحی خوب از نظر نور، بهره وری، فضا و عملکرد، اما دارای چند خواص و یا طراحی ویژگی. از سوی دیگر، دفاتر اجرایی، مناطق پذیرش و اتاق های کنفرانس، اغلب بی نظیر و لوکس طراحی شده اند، زیرا آنها به عنوان تصاویر برای شرکت ها و همچنین نمادهای وضعیت برای ساکنان آنها خدمت می کنند. تصمیمات مربوط به اندازه دفاتر و مبلمان آنها اساسا به ملاحظات عملکردی وارد می شود. اجرایی اغلب باید گروهی از افراد را در دفتر خود ببندد. مدیر بخش یا کارمند به ندرت به بیش از یک یا دو صندلی اضافی نیاز دارد.

برنامه ریزی قبل از معماری چنین اهمیتی را به ارمغان آورده است که بسیاری از شرکت های طراحی این خدمات را ارائه می دهند. از طریق مطالعه دقیق و تجزیه و تحلیل، استانداردهای دفاتر رسمی، روابط دفاتر و ادارات به یکدیگر، نیاز به انعطاف پذیری و ذخیره سازی و بسیاری از جنبه های دیگر کار در یک کسب و کار خاص می تواند وارد شود و پس از آن یک مطالعه به برنامه تبدیل می شود برای طراحی واقعی یک ساختمان جدید یا ساختمان. هنگامی که شرکت های بزرگ و یا دولتی درگیر هستند، مطالعات فضایی قبل از طراحی واقعی ممکن است چند ماه یا حتی سالها طول بکشد.

نوآوری نسبتا جدیدی در طراحی دفتر به چشم انداز دفتر (از کلمه آلمانی Bürolandschaft) شناخته شده است. در بالا، در حالت های ترکیب، اشاره شد که ظاهر یک فضای “منظره” ممکن است به نظر بی نظیر باشد. با این حال، در واقع، سیستم در دهه ۱۹۶۰ توسط یک تیم مشاوران برنامه ریزی و مدیریت آلمان ساخته شد که استفاده هوشمندانه از فناوری رایانه را برای رسیدن به روابط قابل پیش بینی بین افراد و ادارات در یک ساختار سازمانی مشخص انجام داد. چشم انداز دفتر نیز هزینه های بالای ساختمان و نیاز مداوم برای تغییر در شرکت های بزرگ را در نظر می گیرد. راه حل ارائه شده توسط این برنامه ریزان ساخت دیوارهای دائمی سنتی و دفاتر خصوصی نیست، بلکه برای ایجاد یک فضای باز بزرگ در یک برنامه کاملا کاربردی است. تقسیم بین افراد و ادارات توسط صفحات مستقل ایجاد می شود و گیاهان اغلب برای تقسیم و افزایش فضا استفاده می شوند. چشم انداز دفتر در چندین تأسیسات بزرگ در ایالات متحده به دنبال محبوبیت قابل توجهی در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است، اما شک و تردید وجود دارد که ادعاهای اساسی حامیان امور اداری چشم انداز را مورد سوال قرار می دهد که فضای کمتری مورد نیاز است و دموکراتیزه شدن نتیجه روحیه بهتر و کارایی را ایجاد می کند رابطه بین اعضای کارکنان.

جالب است که توجه داشته باشید حتی در برنامه ریزی های متعارف بحث وجود دارد که آیا ساکنان یک دفتر باید در طراحی آن شرکت کنند یا خیر. طراحان اصرار دارند که تمام تصمیمات را بپذیرند و مدیریت معمولا از این دیدگاه پشتیبانی می کند، اما روانشناسان، در میان دیگران، مشاوره می کنند که دخالت بیشتر فرد در محیط شخصی خود، مطلوب است.

برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی
برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی

طراحی داخلی اتاق

ویژگی قابل توجه طراحی داخلی برای ساختمان های عمومی مانند اتاق های دادگاه، سالن های مونتاژ (در تمامی سطوح دولتی از جمله سازمان ملل)، سالن های شهر و ساختمان های فرهنگی این است که مصرف کننده از مشارکت در تصمیم گیری محروم می شود. یکی دیگر از آن این است که در تمام موارد، فضای داخلی سعی در ارائه یک تصویر یا نماد بسیار مشخص دارد. ساختمان های دولتی، به ویژه در گذشته، به منظور ارائه جلوه ای مهیج، هیجان انگیز، با شکوه و حتی کمی بدبینانه، هر دو در ترکیب معماری و درمان داخلی خود را از فضاهای طراحی شده بودند. برای قرن ها، سنگ مرمر، سنگ، سقف های بلند و اعمال عناصر معماری سنتی بوده است.

فضای داخلی اداری

مدارس، بیمارستان ها و دانشگاه ها نمونه هایی از موسسات هستند که در حال حاضر به طور گسترده ای از خدمات طراحان داخلی و معماران استفاده می کنند. در بسیاری از دانشگاه ها، طراحان کارکنان با نیازهای طراحی بسیاری از موسسات، از فضای اداری به خوابگاه برخوردار هستند. بعضی از نیازهای سازمانی مانند اتاق عمل در بیمارستان ها کاملا کاربردی هستند، در عین حال اتاق های بیمار و بسیاری از امکانات دیگر بیمارستان در محدوده طراحی داخلی قرار دارند. تا همین اواخر، با این حال، چنین مشارکتی غالب نبود، و معمولا به عنوان یک فضایی استریل و خیره کننده به عنوان “به نظر می رسد مانند یک بیمارستان” اشاره شده است. به رسمیت شناختن بیشتر از نفوذ محیط زیست بر رفتار انسانی موجب افزایش تاکید بر طراحی داخلی برای انواع جلسات نهادی. در حقیقت، اگرچه تاکنون کارهای کوچک انجام شده توسط طراحان در موسسات کیفری انجام شده است، پیش بینی امن این است که در کوتاه مدت نیز نگرانی های قابل توجهی در مورد کیفیت محیط زیست این نهادها وجود خواهد داشت.

طراحان معاصر با فضاهای تجاری مانند فروشگاه ها، هتل ها، متل ها و رستوران ها درگیر هستند. بسیاری از طراحان و طراحان شرکت در فضاهای بسیار خاص مانند رستوران ها و دیگران متخصص در طراحی نمایشگاه برای صنعت پوشاک می شوند. اغلب طراحی یک رستوران، مغازه یا هتل باید به یک موضوع اختصاص داده شود. این ممکن است تم های دریایی برای یک باشگاه قایق بادبانی یا تم بر اساس مصنوعات از منطقه خاصی که در آن هتل واقع شده است. بدیهی است، تمام فضاهای تجاری باید به روش بسیار کاربردی طراحی شوند. یک فروشگاه با یک طراحی زیبای طراحی شده اگر در گردش مشتریان، برای نمایش، ذخیره سازی، و مخصوصا فروش قرار نگیرد، شکست خواهد خورد. برخی از این نیازهای عملکردی مشکلات دشوار طراحی را ایجاد می کنند. برای مثال، اتاق هتل یا متل باید برای افراد، زوج ها و گروه های خانوادگی طراحی شود. تعمیر و نگهداری همچنین یک عامل مهم در طراحی فضاهای تجاری است.

برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی
برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی

طراحی داخلی مذهبی

معماری مذهبی به شدت تحت تاثیر مفاهیم نمادین و همچنین آیین و سنت های یک ایمان خاص قرار می گیرد. بنابراين طراحان داخلي مذهب بايد رويكرد خود را بر مجموعه اي از قوانين پيش از تمام ملاحظات طراحي ديگر بنا كنند. به عنوان مثال، ساده و کم نظیر دعاهای کویکر، اصول این ایمان را به صراحت به عنوان بعضی از کلیساهای ارتدوکس رومی کاتولیک و شرقی معرفی می کنند.نماها و طراحی داخلی مسجد در دوران اسلامی از جمله طراحی های بی نظیر می باشد که تلفیقی از هنر ایرانی اسلامی است.

برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی
برنامه ریزی فضایی در طراحی داخلی

فضای داخلی صنعتی

طراحی داخلی صنعتی معمولا طراحان داخلی را شامل نمی شود. البته، بسیاری از فضاهای صنعتی مانند کارگاه ها، آزمایشگاه ها و کارخانجات، که توسط معماران و طراحان طراحی شده اند، وجود دارد و تعدادی از آنها به برخی موانع زیبایی شناختی تأکید دارند. با این حال، به طور کلی، داخلی صنعتی به عنوان فضاهای کاملا کاربردی ایجاد می شود. به همین دلیل، برخی از این فضاها کاملا زیبا هستند. این ممکن است به نظر برسد، اما مانند پل مدرن یا هواپیما، آنها می توانند بدون آرزوی ایجاد زیبایی بسیار خوش تیپ باشند.

طراحی داخلی ویژه

اگر چه تلاش برای طبقه بندی انواع درونی که نگرانی رایج طراحی داخلی هستند ساخته شده است، انواع مختلفی از فضای داخلی ویژه وجود دارد که گاه در حوزه های بزرگتر طراحی محیط زیست قرار می گیرند و در یک طبقه خاص قرار نمی گیرند و یا حتی یک تخصص فوق تخصصي طراحی حمل و نقل ممکن است مهندسی بخشی، طراحی صنعتی بخشی، معماری بخشی و طراحی داخلی بخشی باشد. داخلی کشتی ها قطعا طراحی داخلی است، اما داخلی خودروها، هواپیماها و قطارها اغلب ترکیبی از تخصص های بسیاری است. ظهور هواپیماهای تجاری بزرگ، داخل هواپیما را خارج از محدوده کاملا عملیاتی قرار داده است، و در واقع معرفی این هواپیماهای بزرگ شاهد رقابت شدید بین خطوط هوایی برای ایجاد فضایی است که فراتر از مفهوم صندلی تنها است. همچنین در طراحی حمل و نقل شامل ساختمان های ترمینال مرتبط با سیستم های حمل و نقل هوایی، جاده ای و آب می باشد.

مثال کمتری به چشم میآید که زمینه طراحی نمایشگاه، زمینه دیگری برای طراحی رابطهای با زمینههای دیگر، از جمله، در این مورد، گرافیک و تبلیغات است. مربوط به این زمینه طراحی و نمایشگاه موزه و حفاظت و بازسازی ساختمان های تاریخی است.

واضح است که هر فضای داخلی یا فضای داخلی ساخته شده توسط طراحی یا غیبت آن تحت تاثیر قرار می گیرد. مهمتر از لیستی از انواع مختلف interiors ها، واقعیت اساسی این است که طراحان در تمام جنبه های محیط درگیر می شوند.