دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

در این مقاله طراحان آریا راجع به دکوراسیون اتاق خواب با شما علاقمندان به طراحی داخلی سخن می گوید.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

اگر به یک اتاق خواب نیاز دارید اما فکر می کنید فضای اتاق خواب کافی برای کار نداشته باشید، در جای مناسب قرار گرفته اید. ما بعضی از ایده های خوب را برای اثبات اینکه فضای کوچک می تواند شیک باشد ،به شما معرفی می کنیم.

در حالی که ایده های طراحی مدرن و لوکس اغلب به شما می گویند که شما باید یک اتاق نشیمن، دفتر کوچک و یا یک تخت کینگ بزرگ در اتاق خواب خود داشته باشید، فراموش نکنید که  تابع اصلی اتاق خواب یک مکان برای استراحت و شارژ است. و شما چیز زیادی برای ایجاد یک فضای زیبا برای انجام این کار ندارید.

در حقیقت، اتاق خواب کوچک شما ممکن است یک نعمت برای یک خواب شبانه بهتر باشد. انجمن خواب آمریکایی توصیه می کند فعالیت های تحریک آمیز را از اتاق خواب دور نگه دارید. آنها هشدار می دهند که حواس پرتی مانند تلویزیون، اینترنت و کار می تواند الگوهای خواب شما را مختل کند. بنابراین، صدا کمتر در اتاق خواب شما وجود دارد،آرامش بیشتر خواب که برای خودتان تنظیم می کنید.اتاق خواب در طراحی داخلی هوشمند چطور است؟

در اینجا چند ایده و نکات کوچک دکوراسیون اتاق خواب  برای کمک به ایجاد یک فضای مطلوب اتاق خواب را برای شما شرح می دهیم.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

اتاق خواب فضایی برای خلوت کردن و رسیدن به آرامش برای هر فرد است و طبیعی است که دکوراسیون اتاق خواب از هر فضای دیگری در خانه مهم تر است. در این مطلب تمام اصولی را که برای طراحی یک اتاق خواب ایده آل و پر از آرامش باید در نظر بگیریم را با هم بررسی می کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب

نکاتی درباره دیوار پوش اتاق خواب

استفاده ازدیوار پوش های جدید، کاغذ دیواری ها، رنگ آمیزی های متنوع و قاب های عکس و تصاویر ترسیمی همه و همه از راه های مختلف برای زیباتر نمودن دیوارهای اتاق خواب است. طراحی دیوار اتاق خواب نباید چشم را اذیت کند و در حقیقت باید رنگی باشد که شخص بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به راحتی درون آن به آرامش دست یابد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

بعضی از مردم ترجیح می دهند به جای کاغذ دیواری، دیوار را رنگ نمایند و سپس با نصب استیکر که اصولا مناظر طبیعت، گل ها و دریا می باشند دیوار اتاق خود را زیباتر نمایند. البته کم نیستند افرادی که توجهی به دیوار ندارند و آن را به رنگ سفید یکنواخت رنگ آمیزی می کنند و یا آن قدر وسایل مختلف در یک اتاق قرار می دهند که دیوار اصولا دیده نمی شود!

بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است؟

یکی از موارد مهم که در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب بسیار تاثیر گذار است رنگ آن می باشد. برای آنکه خواب بهتری را در اتاق خواب خود تجربه کنید بهتر است از رنگ‌های روشن کرم، کرم شکلاتی، سبز و  قهوه‌ای روشن برای رنگ‌آمیزی دیوارهای آن استفاده کنید. این رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا به لحاظ روانی آمادگی بهتری برای خوابیدن پیدا کنید. بر اساس دیدگاه کارشناسان رنگ درمانی این رنگ‌ها به راحتی بر اعصاب انسان تاثیر آرام بخش گذاشته و به داشتن خوابی آرام و عمیق کمک می‌کند.

دکوراسیون اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب

رنگ زرد:

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون اتاق خواب گزینه مناسبی نمی باشد، زیرا این رنگ می‌تواند هیجانات شما را تحت تاثیر قرار دهد و میزان انرژی شما را تقویت کند. بنابراین انتخاب این رنگ برای اتاق خواب یا پرده آن نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

رنگ آبی:

رنگ آبی موجب می‌شود که حس خونسردی در شما تقویت شود. بنابراین اگر بعد از یک روز کاری پر تنش در این اتاق استراحت کنید خیلی زود ریلکس و آرام می‌شوید.

رنگ سبز:

استفاده از رنگ سبز برای دکوراسیون اتاق خواب مناسب می باشد. استفاده از رنگ سبز می‌تواند تاثیر آرام‌کننده بر شما داشته باشد و باعث شود راحت‌تر بخوابید.

رنگ قرمز:

رنگ قرمز اگرچه رنگی رمانتیک و زیباست اما استفاده بیش از حد آن در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب توصیه نشده است.

رنگ نارنجی:

این رنگ نمی‌تواند رنگ مناسبی برای زمانی که شما احتیاج به آرامش و تمرکز برای خواب دارید، باشد.

دکوراسیون اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از عناصر جذاب در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

برای خلق جذابیت بیشتر در دکوراسیون اتاق خواب گذاشتن قاب عكس های دلخواه با اندازه‌ها و اشكال متفاوت روی دیوار و در عین حال حفظ تناسب رنگ برای اینكه در مجموع هماهنگ به نظر برسد می توانید فضا را بسیار زیباتر کنید.

تخت چوبی یا فلزی؟

بسیاری از متخصصان بر این باورند که تختخواب چوبی در مقایسه با تختخواب‌های فلزی برای استراحت و خواب شبانه مناسب‌تر هستند. زیرا فلز به جهت داشتن ماهیت سرد و خشن موجب انتقال سردی به بدن انسان شده و به این ترتیب تاثیر نامناسبی را بر عمق و کیفیت خواب انسان می‌گذارد. در حالی که چوب از این جهت که برگرفته از طبیعت است انرژی، شادی، گرمی و نرمی را به شخص در حین خواب منتقل می‌کند و مناسب‌ترین جنس برای تهیه تختخواب چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان محسوب می‌شود.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

نکاتی درباره کفپوش اتاق خواب

برای انتخاب کفپوش، گزینه های زیادی وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند، جدای از ظاهر متفاوت و بحث سلیقه، هر کدام از این مصالح در فضای خاصی جوابگو هستند. موکت ها نرم و زیبا هستند، برای اتاق خواب ایده آل بوده و معمولا گرمترند. چوب و پارکت نیز از سنگ و سرامیک گرم تر و مناسب تر است.

برای دکوراسیون ایده آل باید پنجره‌ای داشته باشید

هرگز اتاقی را که فاقد پنجره است برای اتاق خواب خود انتخاب نکنید. این اتاق نامناسب‌ترین انتخاب برای محل خواب شماست و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین عواملی که این اتاق را به بدترین انتخاب تبدیل می‌کند از بین بردن شانس تهویه هوا در اتاق است.

به این ترتیب بدون وجود پنجره رابطه اتاق با هوای آزاد و پر اکسیژن محیط قطع می‌شود و امکان اکسیژن‌رسانی در طول روز به اتاق خواب ناممکن می‌شود. بنابراین شب به هنگام خواب اکسیژن کافی وجود ندارد. ضمن آنکه نبودن پنجره در اتاق خواب نورپردازی اتاق را نیز مشکل می کند و شخص را از داشتن نور طبیعی آفتاب محروم می‌کند. که هر دوی اینها هم اکسیژن و هم نور آفتاب از جمله ضروریات یک اتاق خواب ایده آل است.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی اتاق خواب   

اين روزها خيلی‏ ها نداشتن حياط و بالکن و کوچک بودن فضای آپارتمان را بهانه می‏ کنند و می گويند نگهداری از گل‏ ها و گياهان در فضای کوچک آپارتمان‏ های امروزی کار آسانی نيست. اما اگر بدانيد نگهداری از گل و گياهان آپارتمانی چه‌قدر فايده دارد، برای اينکه پای گل و گياه را به خانه‏ تان باز کنيد، هيچ بهانه ‏ای نمی‏ آوريد.

این هم چند دلیل برای نگهداری از گیاهان در اتاقتان:

• گياهان هوای خانه را تميز می کنند.

• گياهان شادی می آورند.

• گياهان خستگی و سرماخوردگی را از بين می ‏برند.

بر اساس اصول این وسایل را از اتاق خواب‌تان حذف کنید

اگر داشتن خوابی آرام و عمیق در طول شب برایتان مهم است و دوست دارید هر روز صبح با انرژی و نشاط کافی برای انجام دادن برنامه‌هایتان بیدار شوید به توصیه ما عمل کنید. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که وجود تلویزیون، کامپیوتر، تجهیزات ورزشی از قبیل تردمیل در اتاق خواب یکی از بزرگ‌ترین موانع برای داشتن خوابی آرام و عمیق است. این وسایل و یا هر وسیله‌ای که به نوعی به کار، تفریح یا ورزش مرتبط می‌شود مانع از تمرکز شما بر موضوع خواب شده و به این ترتیب انرژی خواب را از فضای اتاق خوابتان دور می‌كند.

آرامش، سکوت و تمرکز از جمله عواملی است که به داشتن خوابی آسوده و عمیق به شما کمک می‌کند. خوابی که علاوه بر سلامت، نشاط و طول عمر شما را نیز تضمین می‌کند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

نکاتی درمورد سرویس بهداشتی در اتاق خواب

هر روز که از خواب بیدار می‌شویم به اولین جایی‌ که پا می‌‌گذاریم سرویس بهداشتی است. در حقیقت ما وقت زیادی از عمرمان را در سرویس بهداشتی می‌‌گذرانیم پس می‌‌بایست این مکان را به محلی مطبوع تبدیل کنیم.

در سال‌های گذشته، مفهوم سرویس بهداشتی از حالت سنتی‌ آن فاصله گرفته و بیشتر جنبهٔ شخصی‌ به خود گرفته، به‌طوری که سرویس بهداشتی و حمام بخشی از اتاق خواب تلقی‌ شده که امکاناتی را در اختیار فرد قرار می‌‌دهد. می‌توان حمام اتاق خواب را طوری طراحی کرد که به مکانی تبدیل شود برای تمدد اعصاب و رسیدن به آسودگی‌ خاطر.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید. دکوراسیون داخلی  

جهت ارتباط با ما با شماره ۰۲۱۲۶۱۱۶۶۹۸ تماس بگیرید.

 

دکوراسیون اتاق خواب