اصول طراحی داخلی و معماری

اصول طراحی داخلی و معماری

در این مقاله اصول طراحی داخلی و معماری را در طراحان آریا به شما دوستان معرفی می کنیم.

طراحان آریا سعی بر این دارد تا سایتی جامع و کامل در تمامی ابعاد دکوراسیون داخلی   Interior decoration به شما دوستداران و علاقمندان طراحی داخلی ارائه دهد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

طراحی داخلی، برنامه ریزی و طراحی فضاهای ساخته شده، بخشی از طراحی محیطی و نزدیک به معماری است. گرچه تمایل به ایجاد یک محیط دلپذیر به همان اندازه تمدن خود به عنوان قدیمی است، زمینه طراحی داخلی نسبتا جدید است.

سیستم های فضای داخلی ، فضای زندگی در ساختمان های مسکونی را با طیف وسیعی از مصارف طبیعی و مصنوعی تعریف می کنند …
از آن زمان تا اواسط قرن بیستم، اصطلاح “دکوراتور داخلی” تا حدودی بی معنی بوده است و به همین ترتیب دیگر واژه های توصیفی به کار گرفته شده است. اصطلاح طراحی داخلی نشان دهنده یک منطقه گسترده تر از فعالیت است و در عین حال وضعیت آن را به عنوان حرفه ای جدی می گوید. در برخی از کشورهای اروپایی، که در آن حرفه به خوبی تاسیس شده است، آن را به عنوان معماری داخلی شناخته شده است. افرادي كه با عناصر زيادي كه محيط انساني را شکل مي دهند نگران هستند، به عنوان طرح محيطي به رشته كلي اشاره دارند.

اصول طراحی داخلی

مهم است تاکید کنیم که طراحی داخلی یک شاخه تخصصی معماری یا طراحی محیطی است؛ لازم به ذکر است که در هر زمینه هیچ شاخه تخصصی وجود ندارد اگر از زمینه خارج شود بسیار معنی دار خواهد بود. بهترین ساختمان ها و بهترین فضای داخلی، آنهایی هستند که در آن تفاوت های آشکاری بین عناصر زیادی وجود ندارد که تمامیت را تشکیل می دهند. در میان این عناصر، جنبه های ساختاری یک ساختمان، برنامه ریزی سایت، محوطه سازی، مبلمان و گرافیک معماری (علائم)، و همچنین جزئیات داخلی است. در واقع، نمونه های زیادی از ساختمان های برجسته و داخلی که توسط یک دست هدایت شده ایجاد و هماهنگ شده اند وجود دارد.

به دلیل پیچیدگی تکنولوژیکی برنامه ریزی و ساخت معاصر، معمار یا طراح تنها یک متخصص در تمام جنبه های بسیاری است که ساختمان مدرن را تشکیل می دهند. با این وجود، ضروری است که بسیاری از متخصصانی که یک تیم را تشکیل می دهند قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند و دانش پایه کافی برای انجام اهداف مشترک خود دارند. در حالی که معمار معمولا به طراحی کلی ساختمان ها علاقه مند است، طراح داخلی با جنبه های دقیق مقیاس طراحی، سؤال های زیبایی شناختی، کاربردی و روانشناختی خاص، و شخصیت فردی فضاها مرتبط است.

اگر چه طراحی داخلی هنوز در حال توسعه حرفه ای بدون تعریف دقیق از محدودیت های آن است، زمینه را می توان از نظر دو دسته اساسی: مسکونی و nonresidential. دوم، اغلب به نام طراحی قرارداد به دلیل شیوه ای که طراح آن را دریافت می کند (به عنوان مثال، یک قرارداد هزینه قرارداد)، در مقایسه با کمیسیون یا درصد آرایش رایج در میان دکوراتورهای داخلی مسکونی، طراحی می شود. با وجودی که حجم فعالیت تجاری در زمینه های داخلی مسکونی همچنان رشد می کند، به نظر می رسد نیاز به کمترین و کمترین مشکل برای طراح حرفه ای وجود دارد، و در نتیجه، بیشتر و بیشتر از متخصصان واجد شرایط در کار غیرمتمرکز مشغول به کار هستند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

زمینه طراحی داخلی در حال حاضر تعدادی از مناطق تخصصی است. یکی از مناطق جدیدتر، برنامه ریزی فضایی است یعنی تجزیه و تحلیل نیازهای فضایی، تخصیص فضا و ارتباطات توابع در شرکت های تجاری. به علاوه این ملاحظات اولیه، این شرکت های طراحی معمولا متخصصان طراحی دفتر هستند.

اصول طراحی داخلی و معماری
اصول طراحی داخلی و معماری

بسیاری از شرکت های طراحی در زمینه هایی مانند طراحی هتل ها، فروشگاه ها، پارک های صنعتی یا مراکز خرید تخصص پیدا کرده اند. دیگران عمدتا در پروژه های بزرگ کالج یا مدرسه کار می کنند و دیگران ممکن است متخصصان در طراحی بیمارستان ها، کلینیک ها و خانه های پرستاری باشند. شرکت های طراحی مشاغل غیرقانونی فعال از گروه های کوچک از همکاران به سازمان هایی که از ۵۰ تا ۱۰۰ کارمند تشکیل شده اند. اکثر شرکت های بزرگ شامل معماران، طراحان صنعتی و طراحان گرافیک می شوند. در مقابل، طراحان داخلی که کمیسیون های مسکونی را اداره می کنند، به احتمال زیاد به عنوان افراد یا احتمالا با دو یا سه دستیار کار می کنند. اندازه شرکت هایی که در طراحی غیر مسکونی مشغول به کارند، یک نشانه مشخص از پیچیدگی نسبی کمیسیون های بزرگ است. علاوه بر پیچیدگی کمتر، طراحی مسکونی نوع دیگری از فعالیت است. داخلی مسکونی معمولا یک بیانیه بسیار شخصی برای هر دو صاحب و طراح است که هر کدام از آنها با تمام جنبه های طراحی درگیر است. بعید است که یک مشتری که بخواهد خدمات طراحی یک طراح داخلی برای خانه اش را درگیر کند، با رویکرد سیستم های سازمان یافته خوشحال خواهد شد.

اکثر شرکت های معماری بزرگ ادارات داخلی خود را ایجاد کرده اند و شرکت های کوچکتر حداقل یک متخصص در این زمینه دارند. هیچ مرز دقیقی به حرفه طراحی داخلی و نه در حقیقت به هیچ یک از حرفه های طراحی وجود ندارد. برای مثال طراحی مبلمان، توسط طراحان صنعتی و طراحان مبلمان و نیز معماران و طراحان داخلی انجام می شود. به عنوان مثال، مبلمان طراحی شده برای تولید انبوه توسط طراحان صنعتی یا طراحان مبلمان طراحی شده است؛ طراح داخلی یا معمار معماری معمولا آن قطعات ویژه را طراحی می کند که به راحتی در بازار موجود نیست و یا نیاز به نیاز خاص برای یک کار خاص دارد. این نیازها ممکن است کاربردی یا زیبایی شناختی باشند و اغلب صندلی یا میز مخصوص طراحی شده برای یک کار خاص بسیار موفق خواهد بود که سازنده چنین قطعات را به خط منظم خود قرار داده است. همان وضعیت اساسی در طراحی پارچه ها، دستگاه های روشنایی، پوشش کف و همه محصولات تولید مبلمان خانگی صادق است. همه فعالیت های طراحی اساسا مشابه هستند، حتی اگر آموزش و پرورش در زمینه های مختلف طراحی متفاوت باشد. یک طراح با استعداد و به خوبی آموزش دیده می تواند به راحتی از یک منطقه تخصصی به دیگری با دشواری حرکت کند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

در بحث از جنبه های عمومی طراحی، مهم است که توجه داشته باشید که تمایز مهم بین هنر و طراحی وجود دارد. یک طراح اساسا با راه حل مشکلات (کارکردی، زیبایی شناختی یا روانشناختی) که به او ارائه می شود، نگران است. هنرمند بیشتر با ایده های احساسی و بیانگر و با حل مسائلی که او خودش را مطرح می کند، نگرانی دارد. در واقع یک داخلی واقعا عالی یا زیبا می تواند کار هنری نامیده شود، اما بعضی ترجیح می دهند چنین یک طراحی داخلی را “طراحی عالی” نامید.اصول طراحی داخلی و معماری

اجزای زیبایی طراحی داخلی

تعریف کلی زیبایی و زیبایی شناسی دشوار است، اما خوشبختانه تعدادی از اصول عمومی پذیرفته شده وجود دارد که می تواند برای درک مفاهیم زیبایی شناسی در طراحی استفاده شود. با این حال، باید توجه داشته باشید که چنین درک نیاز به قرار گرفتن در معرض و یادگیری دارد؛ قدردانی از هر گونه هنر نیاز به چنین زمینه ای دارد.

قدردانی کامل از طراحی باید فراتر از تصور اول باشد. اولین تصور از داخل یک کلیسای جامع گوتیک ممکن است آن را تا حدودی تاریک یا غم انگیز باشد، اما زمانی که بازدید کننده حس می کند که مقیاس شگفت انگیز آن، پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی شیشه ای و اثر نور را متوجه می شود و شروع به درک عالی سیستم ساختاری که سازندگان کلیساها را برای رسیدن به اهداف عالی خود مجاز می دانند، واقعا می تواند کیفیت کلی زیبایی شناسی را درک کند.

یکی از ملاحظات کلیدی در هر طراحی باید این باشد که آیا طراحی “کار می کند” یا برای اهداف آن عمل می کند. اگر یک تئاتر خطوط دید کم، آکوستیک ضعیف و وسایلی برای ورود و خروج ناکافی داشته باشد، برای اهداف آن، به هر حال، به هر حال زیبایی آن را نداشته باشد. چنین طرح هایی فقط در صورتی می تواند مورد توجه قرار گیرد که به صورت انتزاعی به عنوان یک نوع مجسمه سازی در راه است. در بعضی موارد ساختمان به معنای مجسمه سازی و نه معماری است. به عنوان مثال، مجسمه آزادی، به عنوان یک بنای یادبود در نظر گرفته شده است، به رغم این واقعیت که در آن فضای داخلی شکنجه شده است.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

برای استفاده از تابع به عنوان تنها معیار زیبایی شناختی محدودیت دارد، اما مطمئنا یک بررسی معتبر در نظر گرفته می شود. طراحان اغلب وسوسه به طراحی بیش از حد و یا “سبک” یک شی یا داخلی به جای طراحی آن هستند. بعضی از زیباترین اشیاء قرن بیستم زیبا هستند، زیرا اینها نتیجۀ ملاحظات صرفا کاربردی هستند. قابل تصور است که مورخان هنر آینده، هواپیمای جت مدرن را که دستاوردهای هنری تاج و تخت در اواسط قرن حاضر است، به جای هر نوع ساختمان، درون و یا هنر آگاهانه، در نظر بگیرند.

پاسخ زیبایی شناسی به داخل و مبلمان آن باید شرایط اجتماعی و اقتصادی و همچنین مواد و تکنولوژی زمان را مورد توجه قرار دهد. مناظر زیبا و زیبا که معمولا با قرن های هجدهم و نوزدهم همراه بود، مناسب شرایط اجتماعی و اقتصادی نجیب و بورژوازی ثروتمند بودند که مسافران اصلی بودند. صندلی ها برای زندگی رسمی طراحی شده بودند، و مبلمان های تزئین شده به طرزی طراحی شده بود که توسط بسیاری از بندگان مراقبت می شد. چنین فضایی بیگانه به زندگی زندگی قرن بیستم بیگانه است و برای یک خانواده طبقه متوسط ​​معاصر نامحدود است. همچنین استفاده از مواد و فرایندهای مدرن برای تقلید مواد و فرایندهای اولیه غیرممکن است. بسیاری از تولیدکنندگان به طرز ناامیدانه به دنبال ظاهر پلاستیکی مانند چوب، سنگ و یا چیزی جز پلاستیکی هستند. همه معیارهای زیباشناختی چیزی با صداقت دارند. بعضی از زیبایی شناسان زیبایی را به حقیقت مقایسه کرده اند و شکی نیست که توابع صادقانه بیان شده و صادقانه بیان شده مواد و فرایندهای تولید، بسیار زیباتر از جعلی و تقلید هستند.

تمام فضای داخلی، بر اساس تعریف، در داخل ساختمان ها رخ می دهد و بنابراین ارتباط بسیار واقعی با این ساختمان ها دارد. بهترین وعده های امروز امروز و همچنین در گذشته، آنهایی هستند که با توجه به شخصیت و سازگاری با ساختمان خاص، در ارتباط هستند. مسکن طراحی شده برای مقاصد و کاخ های بزرگ کشور، در یک آپارتمان کوچک شهری یا خانه حومه، جای خود را از دست داده است. یک قطعه قوی و غیر معمول از قبیل ترمینال ترانس جهانی هواپیمایی نیویورک (در فرودگاه بین المللی جان اف کندی) نمی تواند به درستی با مبلمان و محصولات تجاری استاندارد مورد استفاده قرار گیرد. این ساختمان، و همچنین داخلی، به عنوان یک طراحی کامل توسط معمار ارشد فنلاند Eero Saarinen در نظر گرفته شد. آیا مشاهدهگر با مفهوم معمار موافق است یا خیر، به وضوح رابطهای قوی بین بیرونی و داخلی و در نتیجه وحدت و موفقیت زیبایی شناختی را احساس می کند. یکی دیگر از خانه های موفق و ساختمان، ستون فورد فورد در شهر نیویورک است، کار معماران کوین روچ و جان دینکلو، با فضای داخلی وارن پاتنر. طراحی شده است برای فضاهای خوش تیپ آن به سمت یک فضای باغبانی محصور است. این بدیهی است که اگر دیدگاه دفترها غیرقابل توجه بود، ممکن نبود یا مناسب بود.

فضای داخلی ساختمان های بی اهمیت و غیرقابل توجه باید تلاش کنند که کیفیت طراحی در سازه ها کم باشد. بنابراین، گاهی اوقات لازم است که زشتی ساختمان را نادیده بگیریم و زیبایی درونی به دنبال داشته باشیم اگر هیچ شخصیت معماری وجود نداشته باشد.

دشوارترین زیبایی شناسی مسئله مناسب بودن است. فضای مناسب یا شخصیت داخلی باید همه موارد ذکر شده را در نظر بگیرد. خصوصیات معماری ترمینال TWA آن را نامناسب برای استفاده به عنوان یک ساختمان اداری نامناسب می سازد. تناسب اندام داخلی، صمیمی تر و کوچکتر، کوچکتر است. طراحی داخلی یک دیسکو به سختی برای یک کتابخانه پژوهشی مناسب بود و یک کلاس کالج به سختی فضای مورد نظر برای یک مهد کودک را فراهم می کرد. بسیاری از این پاسخ ها و روابط پیچیده هستند و عوامل روانشناختی و زیبایی شناختی دارند.

اصول طراحی داخلی و معماری
اصول طراحی داخلی و معماری

عناصر طراحی داخلی

از همه عناصر جزء که با هم یک داخلی کامل را تشکیل می دهند، تنها مهمترین عنصر، فضا است. فضاهای می تواند هیجان زده و یا افسرده، شاد و یا بی سر و صدا، همه بسته به استفاده از طراح از عناصر مختلف تشکیل شده است که کل. فضا در زمان های مدرن یک کالای گران قیمت است. فضای زیبای کلیسای جامع گوتیک، موفقیت های بزرگی را با ابعاد سخاوتمندانه و ارتفاعات بلند به دست آورد. با توجه به افزایش چشمگیر هزینه های ساخت و ساز در ساختارهای معاصر، فضاهای کوچکتر و کمتر سخاوتمندانه هستند. مهارت بیشتری از سوی طراح لازم است تا چنین فضاهای محدودی را به یک فضای خاص یا شخصیت اختصاص دهد. از سوی دیگر حجم حجم فضای کافی نیست. فضای بزرگتر از داخل ساختمان مجتمع خودرو در مرکز فضایی جان ف. کندی در فلوریدا به سختی بزرگتر است، اما تاثیر زیبایی این داخلی بی حد و حصر ناچیز است. یک فضا نباید بزرگ و قابل توجه باشد تا از لحاظ زیبایی موفق باشد. دست زدن به جرم و فرم حتی در یک ساختار کوچک می تواند هیجان انگیز و زیبا باشد. فرانک لوید رایت در ایجاد توالی های فضایی زیبا در ساختمان های مقیاس مسکونی استادانه بود. ساختمان بنیاد فورد، ساختار نسبتا کوچک در میان ساختمان های بزرگ شهر نیویورک است، اما تجربه این فضا واقعی و لذت بخش است.

فضا را می توان به عنوان مواد خام مورد استفاده قرار داد که باید با ابزارهای رنگی، بافت، نور و مقیاس طراحی شده و قالب بندی شوند. رابطه بین عناصر طراحی را می توان با تجسم نتیجه در صورتی که داخل سنت پیتر در رم رنگ آبی رنگ یا رنگ تمام سیاه و یا اسپری با بافت فوم پوشش تمام سطوح و یا آب گرفتگی با چراغ سبز شدید است که حذف تمام بازی از تاریک و نور بدیهی است، هر یک از این تغییرات، زیبایی و موفقیت این فضا را کاملا از بین می برد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

رنگ کیفیت نور منعکس شده از یک شی به چشم انسان است. هنگامی که نور بر روی یک شیء می افتد، برخی از آن جذب می شود و آنچه که جذب نمی شود، منعکس می شود و رنگ ظاهری یک شیء بستگی به طول موج نور که نشان دهنده آن است. ویژگی های علمی رنگ و نور در طراحی داخلی، با این حال، کمتر از ترکیب ارزشمند رنگ، رنگ، تن، سایه، و بالاتر از همه بافت ها، اهمیت کمتری دارد. گرچه قوانین سختگیرانه ای در مورد رنگ ها و بافت ها وجود ندارد، لازم به ذکر است که بیانیه معروف معماری مدرن، میس ون رائ، “کمتر است.” تالار طوفان او در موسسه فناوری ایلینوی در شیکاگو، ساخته شده در سال ۱۹۵۶، ظریف، کم رنگ، ظریف است و قابل توجه است برای دستکاری دقیق از بافت ها و مواد. با این حال، پذیرفتن “کمتری بیشتر” به عنوان تنها راهنما برای طراحی، با این حال، یک اشتباه جدی خواهد بود. فضایی که ماهیت یک محیط معنادار است، حقیقتا غلیظ خواهد بود اگر هرگز تغییری نداشته باشد – اگر فضاهای صمیمی با سقف کم وجود نداشت، در مقایسه با فضاهای بزرگ قد بلندتر، و اگر فضاهای بینظیر برای ارائه کاربر نبودند با یک تجربه پی در پی از حرکت به یک به دیگری. یکنواختی نیز منجر به این خواهد شد که تمام فضای داخلی در یک ساختمان مشخص با رنگ، کیفیت و بافت متناسب باشند. انسان نیاز به تنوع و تغییر دارد

دستکاری فضا از نظر زیبایی شناختی و کاربردی است. یک سالن ورودی کوچک در یک ساختمان برای جلوگیری از باد و سرد یا گرما و باران نیاز است، اما در ارائه یک انتقال بصری از خارج از منزل به داخل ساختمان نیز اهمیت دارد. آلوئه خواب های مخفی در خانه های اولیه غار نه تنها برای ابراز تمایل مرد برای فضاهای کوچکتر و صمیمی تر برای استفاده شخصی بلکه برای محافظت از پیشانی یا سرما، را ارائه می دهد.

بسیاری از ساختارهای انسان ساخته شده از مواد طبیعی ساخته شده اند و باید به یاد داشته باشید که این مواد دارای رنگ های طبیعی و بافت هایی هستند که معمولا بیشتر از آنچه انسان می تواند مصنوعی ایجاد کند. طراحان محترم بسیار از ویژگی های ذاتی و بافت همه مواد، به ویژه طبیعی، آگاه هستند. به عنوان مثال، یک طراح حساس یک سطح ساده روغن روی چوب را انتخاب می کند تا زیبایی و کیفیت دانه را به جای استفاده از یک براق و یکنواخت براق که تمایل به مبهم کردن و تغییر بافت را داشته باشد، انتخاب می کند. بافت ها نه تنها برای ظاهرشان بلکه برای حس لمس آنها و برای تاثیر آنها بر جذب یا انعکاس نور نیز اهمیت دارند. سطوح ساینده یا گچ بسیار خشن به طور چشمگیری به لمس ناخوشایند است و احتمالا در داخل داخلی خطرناک است، بسته به کاربردی که داخل آن در نظر گرفته شده است. بافت ها می توانند احساسات ظریف (مانند ابریشمی) یا غیر رسمی (مانند مواد خشن، تودید) را تحریک کنند.

نور، هر دو طبیعی و مصنوعی، یکی از مهمترین عناصر طراحی است، اما اگر سطوح در رنگ و بافت مناسب نیست، کنترل و اثر نور از دست خواهد رفت. کیفیت زیبایی فضایی در کلیسای جامع گوتیک بسیار مربوط به دست زدن به نور است. منبع نور روز، بالای سر و یا فیلتر شده از طریق شیشه ای رنگی، الگوهای هیجان انگیز نور و سایه و انواع شدت و استخر نور است. این همان اصل را می توان در تمام فضاهای داخلی استفاده کرد، و داخلی های معاصر اغلب دارای پنجره های سقف یا پنجره های بالا برای ارائه انواع و تغییر الگوهای نور است. روشنایی مصنوعی به همان اندازه اهمیت دارد، و مجددا ملاحظات مشابهی از نکات برجسته، روشنایی کلی کلی و تنوع مهم است.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

اصول طراحی داخلی و معماری
اصول طراحی داخلی و معماری

مفاهیم طراحی داخلی

مقیاس و نسبت هر نوع داخلی باید همیشه مربوط به معماری داخلی باشد که در آن وجود دارد، اما عامل مهم دیگر در نظر گرفتن مقیاس محیط انسان، بدن انسان است. در طول سنین، طراحان و معماران تلاش کرده اند تا ایده های متناسب را بسازند. معروف ترین آیه های مربوط به نسبت بخش های طلایی بود که توسط یونانیان باستان تأسیس شد. با توجه به این اصل، یک خط باید به دو بخش نابرابر تقسیم شود، که اول آن به دوم است به عنوان دوم به کل است. لئوناردو داوینچی شکل مرد ایده آل را بر اساس ناف انسان به عنوان مرکز یک دایره محصور انسان با سلاح های بلند ساخته است. معمار فرانسوی لو Corbusier یک تئوری نسبت داد که Modulor نامیده شده است، همچنین بر اساس مطالعهی نسبتهای انسانی است. با این حال، در بهترین حالت، این قوانین صرفا دستورالعمل هستند. آنها هرگز نمی توانند چشم و قضاوت طراح را جایگزین کنند، و منطقی است که پیش بینی کنیم که تلاش برای ساختن رایانه ی قدرتمند جایگزین حساسیت طراح نیز بسیار دشوار است.

قبلا ذکر شد که نیاز به تغییر مقیاس و روابط فضایی در محیط به نظر می رسد طبیعی، تقریبا فیزیولوژیکی و همچنین یک روان شناختی است. شايد نياز به محيط و مقياس “شخصي” با درنظر گرفتن نمونه هاي شديد بهتر باشد. به فردی که در هواپیما ۳۰ هزار فوت می کند، مقیاس هر چیزی که روی زمین دیده می شود، به اندازه ای کوچک است که با واقعیت اجسام لمس می شود. افرادی که از ارتفاعات ترس دارند، به ندرت از منظر هواپیما مزاحم می شوند، زیرا فاصله به اشیاء بر روی زمین فراتر از تصور عادی از مقیاس است. به شیوه ای مشابه، واکنش یک فرد به مقیاس یک خانه کوچک کاملا متفاوت از واکنش او نسبت به یک ساختمان بلند بالا است. جزئیات ساختار، بافت و مواد در ساختار کوچک مورد پذیرش و انتظار می رود، زیرا در مقیاس معنی داری نسبت به انسان است. به همین ترتیب، زیور آلات مجسمه ای بر روی تپه های آسمان خراش های اولیه به نظر امروز پوچ است.اصول طراحی داخلی و معماری

تقریبا تمام اصول طراحی داخلی را می توان با درک روشنی تحلیلی و عقل سلیم درک کرد، بدون توجه به قوانین دگماتیک. اگر صبحانه زیبای قرن هجدهم (که ممکن است بیش از هشت پا بلند باشد) در یک آپارتمان با ارتفاع سقف فقط یک اینچ بیشتر از قطعه مبلمان قرار می گیرد، بدیهی است که از مقیاس نگاه نکنید. اگر یک فضای برنامه ریزی شده باشد تا تمام قطعات سنگین و عظیم مبلمان به سمت یک انتهای اتاق تحویل داده شوند، و هیچ چیز دیگری از طرف دیگر، اتاق قطعا از تعادل نگاه می کند. با این حال، تعادل و تقارن به عنوان اصول طراحی فجیع به کار میرود که منجر به معماری بسیار رسمی، بسیار سنتی و تا حدودی کسل کننده می شود. تقارب دقیق در طول رنسانس یک قانون پذیرفته شده بود و در هر ساختمان کلاسیک می توانید مطمئن شوید که یک نما با دقت متساوی و متقارن پیدا کنید، درست همانطور که بیشتر فضای داخلی رسمی و کلاسیک برنامه های استحکام متعادل را دارند. در حال حاضر به رسمیت شناخته شده است که تعادل نیز می تواند بر اساس عدم تقارن باشد. هر دو معماری و طراحی داخلی در قرن بیست و یکم آگاهانه با قوانین بسیاری که از دوران گذشته تحویل داده شده اند شکسته شده اند. برای ساختمان یا فضای مهمتر از هدف آن مهم تر است. در یک زمان، سنتی برای یک تئاتر، خانه اپرای، و یا سالن کنسرت برای شکل دادن به اشکال و اشکال خاص بدون در نظر گرفتن واقعی خطوط دید، فاصله صندلی از صحنه و یا آکوستیک بود. از سوی دیگر، سالن کنسرت فیلارمونیک برلین (۱۹۶۴) به عنوان یک سالن کنسرت به زیبایی کار می کند و هدف و عملکرد خود را به شیوه ای هیجان انگیز و پویا بیان می کند (نگاه کنید به عکس).

تعادل و تقارن، رنگ، الگوی، و تکرار مورد استفاده قرار می گیرد به یک مورد از پیوستن به یک سنت است. تا زمانی که نسبتا اخیر بود، بسیاری از داخلی ها در رنگ های تیره رنگ شده بودند، اغلب نادیده گرفتن این واقعیت که انعکاس نور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود و هیچ کنتراست واقعی و یا زنگ درخشان نبود. با این حال، در بسیاری از اتاق های معاصر، اکثر سطوح در رنگ های خنثی یا نور نگهداری می شود، احتمالا با یک دیوار با رنگ قوی یا بافت تضمین شده است. داخلی با روشنایی سربار یکنواخت ممکن است یک فضای کاری کارآمد باشد، اما فاقد شخصیتی است که می تواند با ارائه برخی از چراغ های لهجه در مناطق کوچک به دست آید.

نگرانی طراح برای صداقت مواد و بافت ها، تغییر نگرش نسبت به برخی از روش های معمول دکوراسیون داخلی، مانند استفاده از تصاویر پسزمینه و چاپ گل ها را به ارمغان آورده است. هر داخلی که الگوهای مختلفی دارد، بسیاری از بافتها و بسیاری ویژگیهای تکراری از هر نوع ظاهری غلط، بیش از حد مشغول، بیش از حد طراحی شده و گیج کننده است. یک طراح اغلب تلاش می کند تا یک موضوع یا ایده غالب داشته باشد، مانند رنگ، شکل، بافت یا برخی از الگوهای ریتمیک. لازم به ذکر است که طراحی تغییرات نگرش و سبک را تحت تأثیر قرار می دهد. جنبش در هنر و معماری ۱۹۵۰s و ۱۹۶۰s بر طراحی داخلی در جهت تاکید بر شکل خالص، عدم وجود دکوراسیون بی نظیر و بیان مواد، تأثیر گذاشته است. با این حال، به تازگی، یک نوع ضد حرکت در زمینه نقاشی و مجسمه سازی تأثیرگذار بوده است. به عنوان مثال، استفاده از عناصر گرافیکی در مقیاس بزرگ (supergraphics) در فضای داخلی تبدیل شده است محبوب و پذیرفته شده است، به رغم این واقعیت است که ایده آن اغلب آگاهانه وضوح بصری از ویژگی های طراحی معماری را انکار یا از بین می برد. بعضی از طراحان برجسته در ایالات متحده و چندین کشور اروپایی نیز علاقه مند به الگوهای بزرگ، هندسه های ریتمیک و سطوح تزئینی شده اند و این ممکن است به یک روند جدید اشاره کند (عکس را ببینید).

اکثر فضای داخلی شامل مجموعه ای از فضاهای مرتبط است. مهم است که فضاهای مختلف در یک رابطه پیوسته به یکدیگر، نه تنها از نظر برنامه ریزی، بلکه از لحاظ اثر بصری طراحی شوند. یک محیط موفق باید در هر حوزه یکپارچه و به عنوان یک کل به عنوان یکپارچه باشد. این باید بالاتر از همه مربوط به ساختمان و به مفهوم معماری است. یک نمونه خوب، ترمینال TWA قبلا توسط Eero Saarinen است. به رغم اشکال بسیار پیچیده مجسمه سازی استفاده شده، ریتم ترکیبی و ریاضی متوازن وجود دارد که نه تنها ترکیب کلی را متحد می کند، بلکه کاملا به معماری کل مرتبط است.

روابط طراحی داخلی

ارتباط واقعی و آگاهانه بین هنر، معماری و طراحی، مدتها طول می کشد. اگرچه نقاشی های تزئینی در اواسط قرن بیستم به طور گسترده ای نادیده گرفته شده است، اما نقاشی های بسیار قدیمی نقاشی های فضای داخلی برنامه ریزی شده از منظر معماری بوده است. به همین ترتیب، مجسمه سازی یا شکل های مجسمه سازی، به عنوان ویژگی های ثابت و دائمی ساختمان ها، می تواند مهمترین ویژگی های طراحی باشد اگر معمار با طراح و هنرمند داخلی آن را طراحی کند. شاید بهترین طراحی این است که بین معماری و داخلی تفاوت قابل ملاحظهای وجود ندارد و حتی آثار هنری به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از مجموع (عکس) دیده میشود.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

روابط طراحی داخلی به معماری می تواند با ذکر مثال فوق العاده روشن شود: مجموعه مرحله. مجموعه ای برای تولید تئاتر یک شکل طراحی داخلی است، اما بر خلاف سایر جنبه های طراحی داخلی، آن را تلاش می کند تا جهان و جو خود را که تنها با بازی در ارتباط است و در همه ارتباطات با جهان یا حتی واقعیت نباشد، ایجاد کند. ایجاد یک دنیای باورنکردنی، دقیقا همان کارکرد یک صحنه است، اما در زندگی واقعی غیرممکن است که از یک رابطه خاص جدا شود

روابط آثار هنری فردی (نقاشی، نقاشی، یا مجسمه سازی) به داخل و خارج از محدوده اندازه و جایگذاری، از دیدگاه موضوع، رنگ یا سبک مهمتر است. یک نقاشی بسیار قدیمی، اگر خوب باشد، به خوبی در یک درون معاصر به نظر می رسد؛ یک قطعه مجسمه بسیار مدرن می تواند زیبا در داخل داخلی با برخی از قطعات زیبا سنتی است. هر کار هنری، اگر درون خود موفق باشد، اگر به درستی قرار داده شده یا انتخاب شده برای کار با فضای کلی، درست باشد، با هر محیط داخلی. مطمئنا نیازی نیست که رنگ های نقاشی را به داخل اتاق ها یا مطابق با موضوع آثار هنری اختصاص دهیم که منعکس کننده موضوع خاصی نظیر غذا برای اتاق های ناهار خوری یا صحنه های شکار برای دون است.

معماران معموال گاه درون فضای داخلی به چشم انداز یا منظره شهر مربوط می شوند. یک مثال شایسته اما معمولی، پنجره تصویر همیشه همه جا در محوطه مسکن حومه است. اغلب نمایش تنها از پنجره پنجره تصویر خانه همسایه است. هنگامی که این دید زیبا است، باید برنامه ریزی داخلی را با طرح و جهت گیری مبلمان، برنامه ریزی هایی که می تواند از دیدگاه استفاده کند، انجام می دهد و در عین حال برای سایر کارها مانند ارتباط با یک شومینه یا یک گروه مکالمه، همچنین.اصول طراحی داخلی و معماری

در بسیاری از زمینه های طراحی داخلی، زمینه گرافیک در حال افزایش اهمیت است. در هر ساختمان عمومی یا نهادی، علائم، کاتالوگ ها و شناسایی اتاق ها یک بخش بصری مهم هستند. گرافیک معماری خوب تنها در سال های اخیر به دلیل افزایش اندازه و پیچیدگی سازه ها تاکید شده است. ساختمان هایی مانند فرودگاه ها به گرافیک روشن و خوش تیپ بستگی دارد تا فضاهای کاری را بسازند و آنها را به زیبایی با هم پیوند دهند. یک جنبه مرتبط با گرافیک، ماده چاپی است که بخشی از توابع داخلی خاص است. طراحان داخلی باید با طراحی منوها، فهرست شراب، دستمال و سوپاپ در یک رستوران طراحی شده مرتبط باشند. طراحان با فروشگاه ها یا مغازه ها در ارتباط با گرافیک کیسه های خرید، نشانه ها و پوسترها قرار دارند. اغلب طراح داخلی طراح واقعی گرافیک است، و یا با طراح گرافیک همکاری می کند، همانطور که معمار با طراح داخلی یا معمار منظره کار می کند.

اصول طراحی داخلی و معماری
اصول طراحی داخلی و معماری

حالت ترکیب

باید تاکید کرد که بسیاری از حالت های مختلف و یا حالت های ترکیب، که در طراحی داخلی امکان پذیر است وجود دارد. به رسمیت شناختن این واقعیت، اعمال معیارهای معتبر انتقادی را برای این حالت ها سخت می کند، زیرا بسیاری از آنها به شدت شخصی هستند. آنچه ممکن است به نظر می رسد به یک شخص زیبا می تواند زشت و یا کلاه برداری به دیگری. هر فرد به طراحی داخلی خود تجارب فرهنگی خود و تعصبات خود را به ارمغان می آورد و از بسیاری جهات او از لحاظ روحی شرایطی را تحت تأثیر قرار می دهد و چیزهای خاصی را قبول می کند و دیگران را رد می کند. در بحث نحوه ترکیب انواع مختلف، باید توجه داشته باشید که ساکنان و پس زمینه آنها، محل و محل، و سپس سعی کنید به اصول اولیه طراحی به عنوان دستورالعمل کلی استفاده کنید.

ترکیبات رسمی و غیر رسمی نسبتا به راحتی تعریف و طبقه بندی می شوند؛ در واقع، این تمایز در طول تاریخ مبلمان و داخلی بسیار مفید است. سبک های رسمی معمولا با زندگی در دادگاه و یا مبلمان برای خانه های سلطنتی نجیب و یا نخبگان پولی همراه است. دوره های غیر رسمی معمولا با زندگی روستایی و یا قطعات ساده تر ساخته شده توسط صنعتگران محلی در مناطق روستایی، جایی که آنها تجارت خود را با ابزار محدود، با استفاده از جنگل های محلی انجام می شود. به طور معمول، مبلمان رسمی منجر به ترکیبات داخلی رسمی می شود. تعادل و تقارن قطعا تمایل به تشکیل ترکیب رسمی دارد. رسالت با هیچ دوره خاصی ارتباط ندارد. در واقع، یک صندلی معاصر بسیار معروف، صندلی بارسلونا توسط میس ون دو رو، قطعه بسیار رسمی و ظریف است. به نظر می رسد اشتباه از استفاده از صندلی در اتاق اتاق گاه به گاه catercorner.اصول طراحی داخلی و معماری

تنظیم به شدت بر شخصیت یک فضای تاثیر می گذارد. با تعریف خود، یک محیط روستایی، روستایی و غیررسمی است و در یک آپارتمان شهری یا آپارتمان شهری، به نظر اشتباه و ناسازگار است. از آنجایی که بسیاری از اتاق های تجاری و عمومی در مراکز شهری واقع شده اند، هر گونه تلاش برای ایجاد چنین فضای داخلی، روستایی و یا خانه دار، پارادوکس زیبایی شناختی است. به همین ترتیب، به نظر می رسد یکنواخت ناسازگاری در طراحی یک رستوران واقع در یک آسیاب قدیمی یا انبار در نیو انگلند در یک شخصیت رسمی و شهری با مبلمان ظریف، چه از معاصر یا عتیقه از طبیعت رسمی.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

برخی از حالت های ترکیب توسط عملکرد فضا به اندازه محل و معماری تعیین می شود. به عنوان مثال، یک درزه یا خانه دوستانه به طور معمول در محیط داخلی مسکونی یا در محیط داخلی مشابه قرار می گیرد، مانند رستوران هایی که ممکن است بخواهند به نظر می رسد “راحت” هستند. برخی از مناظر مانند دیسکوها نیاز به هیجان و فضای داخلی دیگر مانند مراسم تشییع جنازه دارند آرامش و عزت. یکی انتظار می رود حالت های خاصی از ترکیب برای برخی از توابع خاص، اما انتظارات خود را تحت تاثیر بسیاری از خارجی، مانند زمینه شخصی، محل، انجمن روانشناسی، و تغییر حالت است. برای مثال، انتظار میرود که داخلی داخلی معمولی تا سال ۱۹۵۰ جامد، انسانی، هیجان انگیز، رسمی و بالاتر از همه، الهام بخش اعتماد باشد. طراحی های معاصر برای کسب و کار و صنعت از همه پذیرفته شده است و در اوایل دهه ۱۹۵۰، گسترش منطقی این اصول طراحی شده به طور منظم در زمینه طراحی بانک ها دیده شد. یکی از نخستین تحولات رادیکال طراحی سنتی فضای بانکی، دفتر تولیدکنندگان Trust Company Manhattan بود که در اوایل دهه ۱۹۵۰ توسط Skidmore، Owings و Merrill طراحی شده بود. این اولین بانک “شیشه” بود که به طور گسترده منتشر شد و روندی را ایجاد کرد که تبدیل به حالت جدید ترکیب برای بانک ها شده است.

روندهای مد و طراحی تاثیر واکنشهای خود را نسبت به انواع طرح های مختلف می گذارند. این واژه معمولا با طراحی ویکتوریا قرن نوزدهم همراه است. به تعبیر معمول تعبیر واژه، یکی از خانه های داخلی با مجموعه ای از لوازم جانبی و با بیش از حد از knickknacks – خانه ویکتوریا معمولی فکر می کند. در اواسط دهه ۱۹۶۰ یک رویکرد جدید به طراحی دفتر، منعکس کننده رویکرد “کلیدی”، توسعه یافت. این دفتر به نظر می رسد در نگاه اول بی نظیر است. در واقع، سیستم (به نام دفتر چشم انداز؛ نگاه کنید به زیر انواع فضای داخلی: فضای عمومی: برنامه ریزی فضایی) بسیار کارآمد است و به همین دلیل قابل قبول است، حتی اگر تاثیر بصری تمایل به هرج و مرج باشد. به طور سنتی، اداری و کسب و کار داخلی بی نظیر، منظم و بسیار سازمان یافته بود، و ایده ظاهر غوطه ور شده بود برای طراحان anathema بود.

سخت ترین حالت ترکیب برای تجزیه و تحلیل عینی این است که برخی افراد عجیب و غریب می نامند. شانس این است که همه ی اتاق های عجیب و غریب بیانیه های بسیار شخصی هستند و نمیتوانند به طور منطقی در شرایط طراحی نظری قابل درک باشند. برای شروع، آنچه که ممکن است به نظر می رسد عجیب و غریب به طور متوسط ​​آمریکایی می تواند بسیار معمولی و یا حتی خانه به فرهنگ دیگر. طراحی ژاپنی یا شرقی به طور کلی به عنوان نمونه ای ارائه می شود. داخلی سبک ژاپنی بسیار ظریف، بی سر و صدا و کم رنگ است، اما به unicitiated چنین داخلی به نظر می رسد عجیب و غریب. بدون شک همان پدیده در معکوس درست است. مردم شرقی اغلب با طراحی غربی سبک تحت تاثیر قرار گرفته اند و احتمالا آن را پذیرفته اند؛ چرا که به نظر می رسد آنها عجیب و غریب بودند. تحرک بیشتر طبقات متوسط ​​بسیاری از کشورها امروز موجب شده است که مسافرت های خارجی برای بیشتر و بیشتر مردم امکان پذیر باشد و در نتیجه تمایل به تعدیل برخی از تفاوت های منطقه ای بسیار قوی در طراحی وجود دارد. حالت های ترکیب هنوز هم قابل تشخیص هستند به طور ملی و یا قطعا توسط بخش های جغرافیایی و قومی عمده، اما آنها تمایل کمتر متمایز است. بسیاری از تفاوت های ظریف در یک کشور وجود دارد، که برخی از آنها بر اساس زمینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی متفاوتی هستند، به طوری که تفاوت های سنتی بین سبک های رسمی (در دادگاه و در خانه های نجیب) و حالت های غیر رسمی ترکیب برای مردم کشور و میانه کلاس ها. برچسب هایی که برای این حالت ها در نظر گرفته می شوند اغلب فقط توصیفی هستند. آنها نباید با ارزیابی عینی ارزش های طراحی اشتباه گرفته شوند. داخلی که توسط تعریف خالق عجیب و غریب یا زیبا می تواند یا نباشد، یک طراحی بی نظیر انجام می شود.اصول طراحی داخلی و معماری

نمادگرایی و سبک در طراحی داخلی

بسیاری از نمونه های تاریخی نمادگرایی در طراحی وجود دارد، اما اغلب نمادگرایی نه یک اظهارنظر آگاهانه نسبت به انعکاسی ظریفتر از سبک است. ساختمان های مذهبی، به ویژه کلیساها، تا همین اواخر، اصطلاحات سنتی از سبک یا نمادین بوده است. معماری کلیسا و کلیسا طی قرون وسطی شکوفا شد و سبک معماری کلیسا که نماد غالب آن بود، سبک گوتیک بود. تا پیش از این، کلیساها هنوز در سبک گوتیک طراحی شده بودند. جالب است که توجه داشته باشید که یک کلیسای “گوتیک” که در سال ۱۸۲۰ طراحی و ساخته شد، می تواند به وضوح شناسایی شود، و کلیسای “گوتیک” از سال ۱۹۲۰ تاکنون اثر آن سال را به طور واضح به عنوان تاریخ در سنگ بنای آن شناخته است. اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دردنیا و سبک های نوین دکوراسیون داخلی هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.