اصول طراحی کافی شاپ و سبک های طراحی داخلی 

طراحان آریا در این مقاله درباره اصول طراحی داخلی کافه با شما علاقمندان طراحی داخلی صحبت می کنند.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

عناصر طراحی داخلی کافه

نام تجاری  – نام تجاری و بینش خود را مشخص کنید، زیرا هر تصمیم و جزئیات باید با آن سازگار باشد و از آن پشتیبانی کند. در طول فرآیند طراحی، به عناصر مورد نیاز برای ساختن نام تجاری خود فکر کنید. می دانید نگاهی که می خواهید و اگر از برند شما و ارزش های اصلی پشتیبانی می کند. این که آیا شما در حال رفتن به یک صنعت، خانه، پر انرژی، مودبانه، الکتریکی و هر چه نگاه، نیاز به معنی است که آیا شما می خواهید یک فروشگاه درون و out، متفکرانه، تحصیل، و یا اجتماعی است. دیدگاه، بیانیه مأموریت و ارزش ها را در بر می گیرد، بنابراین شخصیت و هدف شما از طریق طراحی نیز بیرون می آید. بنویسید دو یا سه کلمه کلیدی که شما فکر می کنید نام تجاری خود را تعریف کرده اید، و سپس تمام گزینه های طراحی خود را با این کلمات هدایت کنید. فکر کنید چگونه مشتریان خود را به دیدن فروشگاه خود و نحوه ایجاد آن بپردازید.

طراحی کافی شاپ
طراحی کافی شاپ

اتمسفر – مشتریان چه چیزی را می بینند؟ چگونه می خواهید آنها احساس کنند؟ فضای شما برای برقراری ارتباط در مورد شما چیست؟ این باید یک فرمت طبیعی کلمات کلیدی تجاری شما باشد. آیا جزئیات به شما واضح است که چه کسی هستید. محیطی را ایجاد کنید که چشم انداز شما را به نمایش بگذارد، به جای یک مکان راحت که مشتریان می خواهند و از فروشگاه شما لذت ببرند. فکر کنید چگونه می توانید تمام پنج حس را برای تأثیر بر جو و شرایط مشتریان خود داشته باشید.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

انتخاب مکان مناسب برای کافی شاپ

یکی از اصول اولیه برای طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ محلی است که برای این منظورانتخاب می کنید احتمالا مهمترین چیز است. اگر کافه دور از جریان اصلی مردم باشد، احتمال اینکه مشتریان کمتری به سراغ شما بیایند زیاد است. کافه ها مانند رستوران ها نیستند. و افراد کمی وجود دارند که مسیر طولانی را برای یک ساعت نشستن در کافی شاپ طی می کنند .

طراحی کافی شاپ
طراحی کافی شاپ

اولین قدم برای طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ و رستوران این است که ابعاد داخلی فضای خود را بدست آورید. برای محاسبه ی ابعاد داخلی میتوانید با یک مهندس معمار تماس گرفته و از او برای این کار راهنمایی بخواهید .بعد از اعلام دقیق ابعاد به مهندس معمار، آماده تغییرات دکوراسیون داخلی کافی شاپ و رستوران خود باشیداگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

اکثر کافی شاپ ها در حال حاضر امکانات مختلفی در اختیار مشتریان قرار میدهند. آنها دیگر فقط فضایی برای نوشیدن قهوه نیستند. شما می بینید که در طراحی کافی شاپ ها امروزه امکانات از قبیل، فضایی برای خواندن کتاب و یا لذت بردن از پخش موسیقی و هنرهای دیگر در نظر گرفته میشود. تعجب آور نیست که صاحبان کافی شاپ به دنبال ایده های طراحی کافی شاپ به صورتی که مردم دوست داشته باشند، هستند.

طراحی کافی شاپ
طراحی کافی شاپ

طراحی کافی شاپ قبل از راه اندازی آن

قبل از شروع کسب و کار در یک شهر کوچکی،شما باید بازار کار آن را بررسی کنید و ببینید با توجه به نیاز های مردم آن منطقه می توانید پیش بروید .

شما باید قبل از راه اندازی کافی شاپ ابتدا باید فضای آن را طراحی کنید . شما باید با توجه به آنچه که در ذهن دارید جای آشپزخانه و میز کانتر و صندلی و مبلمان خود را در دکوراسیون داخلی کافی شاپ مشخص نمایید .

بهتر است که طرح های خود را روی کاغذ بیاورید تا بتوانید به سرمایه گذاران و سازندگان ارائه دهید .

وسایل تزئینی در طراحی کافی شاپ

سعی کنید در طراحی کافی شاپ خود از نقاشی ها و وسایل و تزئیناتی استفاده کنید که الهامی از قهوه و آرامش باشد . اشیائی مانند فنجان قهوه، کیسه ی قهوه ایده های خوبی برای طراحی کافی شاپ میدهند.

استفاده از منابع طبیعی

اگر شما در یک منطقه شهری قرار دارید، گزینه های زیادی برای استفاده از یک منظره طبیعی وجود ندارد؛

اما با این حال میتوان چند ترفند کوچک را برای ایجاد چنین مناظری ایجاد کرد. بسته به نوع ساختمانی که کافه در آنجا قرار دارد، ممکن است یک فضای کوچک باز را دارا باشد.

شما میتوانید با تزئین این فضای کوچک با گل و گیاهان زیبا در دکوراسیون داخلی کافی شاپ تکه ای از طبیعت را برای مشتریان خود بازسازی نمایید.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

توجه به استاندارد ها در طراحی کافی شاپ

شما باید فضای داخل را طوری طراحی کنید که مشتریان برای رفت و آمد با موانع روبه رو نشوند . بهترین فضا و دکور برای کافی شاپ ها فضایی دنج و آرامش بخش است .

منوی اصلی بر پایه قهوه باشد

از آنجایی که شما در حال طراحی و راه اندازی کافی شاپ هستید پس بهترین گزینه این است که طراحی منوی خود را بر اساس قهوه انجام دهید .

این ممکن است حتی در تهیه قهوه مخصوص خود نیز کمک کند. علاوه بر قهوه،می توانید به منوی خود کیک و ساندویچ هم اضافه کنید .زیرا اقلام سود آوری هستند .

اما به این نکته توجه کنید که باید بتوانید اقلامی که در منو می آورید را برای مشتریان تامین کنید .

طراحی کافی شاپ
طراحی کافی شاپ

دکور صنعتی

دکور صنعتی امروز محبوب ترین سبک طراحی کافی شاپ ها است. این سبک با صرف بودجه کم، انتخابی خوب به نظر می رسد. این کافی شاپ ها متشکل از دیوار های آجری هستند اما توجه کنید که دیوار های آجری را به گونه ای رنگ کنید که مشخص باشد و آن ها را پنهان نکنید .

برای ایجاد فضای داخلی، می توانید از چوب یا پالت بازیافت شده استفاده کنید تا همه چیز را که می خواهید پوشش دهد. لامپ های صنعتی را در هر جای این فضا میتوانید بکار ببرید.

سبک وینتج در طراحی کافی شاپ

طراحی کافی شاپ به سبک قدیمی و سنتی هم دارای جذابیت هایی هست . برای طراحی کافی شاپ به این سبک می توانید از افرادی که در مورد وسایل عتیقه و قدیمی میدانند یا فروشنده کالاهایی که قبلا با آنها کار شده است، کمک بگیرید .همچنین می توانید در آن دسر های سنتی مانند مسقطی ، کاچی،تنواع حلواها و … را ارائه دهید .

کافی شاپ با ظاهری مدرن

اگر شما یک ظاهر مدرن تر را ترجیح می دهید، پس شما کمی در ترکیب بعضی چیزها آزادی دارید. شما باید بهترین راهکار، کارآمد و بهینه سازی شده را دراین طراحی انتخاب کنید.در طراحی کافی شاپ مدرن، انتخاب مصالح و جزییات از اصلی ترین موارد است. با انتخاب مصالح و رنگ های طبیعی و ایجاد تضاد بااستفاده از بافت آجر در کنار سطوح صاف و صیقلی، محیط گرم و صمیمی با طراحی مدرن بدست می آید.

کافی شاپ به سبک روستیک

در این سبک طراحی کافی شاپ از طرح های چوبی بیشتر استفاده میشود. سبک روستیک یا روستایی همانطور که از نامش پیداست از عناصری که ردر طبیعت وجود دارد استفاده می کند . طراحی با چوب و استفاده از میز و صندلی های چوبی جلوه ی خاصی به کافی شاپ شما می دهد . استفاده از چراغ هایی با طراحی های متفاوت و خاص می توانید دکوراسیون شما را کامل کن

ایده هایی برای جذاب شدن کافی شاپ

پنجره ای به سمت خیابان

بسیاری از افراد هستند که تمایل دارند ساعات کافه نشینی خود را به جای خیره شده به یکدیگر یا دیگر افراد، با نگاه کردن به منظره خیابان و هر چه در آن می گذرد، بپردازند.

مسلما برای چنین کسانی خیلی مطلوب خواهد بود اگر برخی از صندلی های کافه رو به خیابان قرار گرفته باشند.

برای این که فضای پشت پنجره های کافه جای مناسبی برای چیدن میز و صندلی باشد، لازم نیست حتما با یک منظره رویایی سر و کار داشته باشید. اتفاقات روزمره و عادی که در خیابان شاهدشان هستیم نیز می توانند سوژه های جالبی برای قاب پنجره های یک کافه باشند.

جهت برخورداری از خدمات طراحان آریا با ما تماس بگیرید.۰۲۱-۲۶۱۱۶۶۹۸اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید. دکوراسیون داخلی