۵ نکته درباره پرده آشپزخانه

۵ نکته درباره پرده آشپزخانه

طراحان آریا در این مقاله ۵ نکته درباره پرده آشپزخانه را برای علاقمندان به طراحی داخلی شرح می دهد.اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.

پرده ھا علاوه بر زیباتر کردن جلوه خانه، اجازه می دھند ميزان ورودی نور را نيزخودمان کنترل کنيم. پرده ھا ھم مانند پوشش کف، دیوار و سقف، یک پوشش اصلی در دکوراسيون داخلی خانه به شمار می آیند.

کاربرد پرده برای جاھای مختلف، متفاوت است. مسلما پرده ای را که برای اتاق نشيمن و یا اتاق کودک انتخاب می کنيد را نمی توانيد در آشپزخانه استفاده کنيد.در این مطلب به نکاتی در مورد پرده آشپزخانه می پردازیم…

۵ نکته درباره پرده آشپزخانه
۵ نکته درباره پرده آشپزخانه

۱٫ھمان طور که می دانيد، بعضی از آشپزخانه ھا بيشترین نور مورد نياز خود را در طول روز از روشنایی بيرون تامين می کنند.

در چنين فضاھای کوچک و کم نور، باید در انتخاب نوع و جنس پرده بسيار دقت کرد تا جلوی نوری که
قرار است به داخل بتابد، گرفته نشود.

اگر قرار است در طول روز، منبع اصلی روشنایی آشپزخانه نور خورشيد باشد، باید از پرده ای که حصير نازک و به رنگ روشن دارد، استفاده کنيد.

۲٫اگر پوشش دیوار آشپزخانه طرح دار است، بھتر است از پرده ای ساده و بدون طرح برای پنجره استفاده کنيد ولی در صورتی که دوست دارید پرده آشپزخانه نمایان باشد حتما از حصيرھای طرح دار، با رنگی متضاد با دکور آشپزخانه استفاده کنيد.

۳٫امروزه به جای استفاده از پارچه ھای بلند و حریر برای پوشاندن پنجره ھای آشپزخانه، از پرده ھای کوتاه حصيری که یا به حالت کشویی جمع می شوند و یا به صورت بارو، در قسمت هایی پنجره جمع می شوند، استفاده می شود.

این پرده ھا این برتری را نسبت به دیگر پرده ھا دارند که جای زیادی نمی گيرند و به ھنگام آشپزی خطر شعله ور شدن و جلوی دست را گرفتن را به حد صفر می رسانند.

۵ نکته درباره پرده آشپزخانه
۵ نکته درباره پرده آشپزخانه

۴٫پرده ھای حصيری که امروزه به راحتی در بازار یافت می شوند، علاوه بر سبکی و کيفيت بایی که دارند، در طرح ھا و رنگ ھای مختلف ھستند که به راحتی با ھر دکور و ھر نوع سبکی می توانيد از آنھا استفاده کنيد.

۵٫مزیت دیگر این پرده ھا قابل شستشو بودن آنھاست. حتی جنس این نوع پرده ھا به گونه ای است که به ھنگام لک شدن می توانيد با استفاده از اسپری ھای لک بر و اسفنج به راحتی لک آنھا را از بين ببرید.

اگر به دنبال مدرن ترین سبک های طراحی داخلی دنیا هستید؛با طراحان آریا همراه باشید.